۰ نفر

اتریوم از سقف تاریخی عبور کرد؛

زندان طلا در ابتدای نوامبر

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۶:۴۸
کد خبر: 576861
زندان طلا در ابتدای نوامبر

فلز زرد ماه نوامبر را با رشدی اندک آغاز کرد. طلا که در ماه اکتبر به خاطر سیگنال‌هایی غالبا منفی از اقتصاد آمریکا توانست ۵۸ دلار پیشروی کند، در نخستین روز معاملاتی نوامبر با وجود افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری و بهبود شاخص دلار آمریکا، نتوانست مانور قابل‌توجهی را در روند خود ثبت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، طلا تا زمان تهیه این گزارش توانست با ۶ دلار رشد تا هزار و ۷۹۰ دلار پیشروی کند. به نظر می‌رسد این رخوت طلا ناشی از انتظار برای دو جلسه پیش‌رو فدرال رزرو و بانک مرکزی انگلستان در هفته جاری است.

مقامات مالی انگلیس در روز پنج‌شنبه نرخ بهره جدید را اعلام خواهند کرد. جلسه دو روزه فدرال نیز از روز چهارشنبه برای بحث و بررسی بسته‌های حمایتی و نرخ بهره برگزار خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود گزارش جدید اشتغال و بیکاری ایالات متحده نیز در هفته پیش‌رو توسط وزارت کار منتشر شود.

دومین ارز بزرگ دنیای دیجیتال نیز بعد از بیت‌کوین توانست از سقف تاریخی خود عبور کند. بیت‌کوین که توانست سقف جدید ۶۷ هزار دلاری را برای سرمایه‌گذاران محقق کند، اتریوم نیز توانست با گذر از مرز ۴ هزار و ۳۷۰ دلاری، رقم ۴ هزار و ۴۶۰ دلاری را در روز جمعه به عنوان سقف تاریخی جدید خود انتخاب کند. برخی از تحلیل‌گران انتظار رشدهای بیشتر را برای اتریوم دارند؛ حتی برخی پتانسیل رسیدن ارزش بازار آن به ارزش بازار بیت‌کوین را در سال‌های نه چندان دور پیش‌بینی کردند. بایننس‌کوین نیز که سومین ارز بزرگ بازار است توانست بعد از ۶ ماه به کانال ۵۳۰ دلاری بازگردد.

  چشم طلا به لندن و واشنگتن

اونس جهانی در روز نخست ماه نوامبر در منطقه‌ای امن معامله شد. با این وجود که اوراق خزانه‌داری ایالات متحده و شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر سبدی از ۶ ارز بزرگ دیگر جهان می‌سنجد، صعودی نسبتا قابل‌توجه داشتند، معامله‌گران طلا با احتیاط بالایی رفتار کردند.

به حدی که نوسان آن تا زمان تهیه این گزارش از ۱۰ دلار فراتر نرفت. طلا که معاملات را در قیمت هزار و ۷۸۴ دلار آغاز کرد، در طول معاملات ۴دلار افت را تجربه کرد و از طرف دیگر تا هزار و ۷۹۰ دلار پیشروی کرد. این رفتار احتیاطی از طرف معامله‌گران از نااطمینانی از سیاست‌های پولی ایالات متحده و اروپا در یازدهمین ماه میلادی نشات می‌گیرد. با توجه به جدول زمانی نشست‌های فدرال رزرو، نشستی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مقرر شده است که طی آن به احتمال زیاد برنامه زمانی دقیق‌تری برای فرجام بسته‌های حمایتی دولت و اعلام نرخ بهره جدید ارائه خواهد شد.  

  سقف بلند خانه جدید اتریوم

دومین ارز بزرگ بازار دیجیتال در روز جمعه توانست با گذر از مرز ۴ هزار و ۴۰۰ دلاری، سقفی جدید را برای خود برگزیند. بعد از رشد بیت‌‌کوین تا ۶۷ هزار  دلار و رشد میم‌کوین‌ها، نوبت رشد آلت‌کوین‌ها هم رسید و اتریوم به عنوان پرچمدار آلت‌کوین‌ها با ثبت رشد ۱۱ درصدی در بیش از ۴ روز گذشته، توانست ارزش بازاری خود را برای نخستین بار تا ۵۲۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند آینده این رمزارز می‌تواند درخشان‌تر از انتظارات باشد و حتی پیش‌بینی می‌کنند که ارزش بازاری آن می‌تواند از بیت‌کوین نیز عبور کند. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که در بازاری که روند صعودی شکل گرفته است، نظرات غالبا براساس خوش‌بینی و طمع بیان می‌شود که این می‌تواند برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار در بازار، امری بسیار پرریسک باشد.