۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته / ثبات بهای سکه پیش از تعطیلی بازار

۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۱
کد خبر: 568405
پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته / ثبات بهای سکه پیش از تعطیلی بازار

امروز قیمت طلا برخلاف روز گذشته، تحت تاثیر سیگنال افزایشی دلار و اونس اندکی گران شد اما بهای انواع سکه به دلیل نبود تقاضا ثابت ماند؛ حالا نایب رییس دوم اتحادیه طلا پیش‌بینی کرده که تا پایان هفته دوم مهر ماه، ثبات قیمت‌ها تداوم خواهد داشت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛  در معاملات دو روز ابتدایی هفته، روند بازار ارز تحت تاثیر احتمال کنترل نرخ توسط بازارساز نزولی بود و باتوجه به تعطیلی بازار‌های جهانی و ثبات اونس، طلا و سکه فاز کاهشی گرفت و قیمت‌ها اندکی پایین آمد؛ اما افزایش مجدد قیمت دلار در بازار امروز و رشد جزیی بهای اونس، قیمت طلا را حدود ۷هزار تومان گران کرد.

این درحالیست که بهای انواع سکه نسبت به دیروز تغییر نکرده که به گفته فعالان بازار طلا، نبود تقاضا علت اصلی ثبات قیمت سکه در معاملات امروز بوده است؛ بر این اساس در بازار امروز، قیمت هر قطعه سکه امامی ۱۱میلیون و ۸۶۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان بود.

همچنین نیم سکه بدون تغییر با قیمت شش میلیون و ۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۸۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۳۰هزار تومان فروخته شد؛ ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار هم در جریان معاملات امروز به پنج میلیون و ۵۶هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم به یک میلیون و ۱۶۷هزار تومان رسید.

حالا باتوجه به اینکه بازار طلا فردا تعطیل خواهد بود، نایب رییس دوم اتحادیه طلا پیش‌بینی کرده که تا پایان هفته دوم مهر ماه ثبات قیمت‌ها تداوم خواهد داشت؛ کشتی‌آرای درمورد وضعیت تقاضا هم اظهار کرده که بعد از ماه صفر، احتمال افزایش جریی خریداران و خروج بازار از رکود فعلی وجود دارد.