۰ نفر

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد؛

اخذ ۹۰۰میلیون دلار ارز دولتی توسط ۷۰شرکت صوری

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲
کد خبر: 557411
اخذ ۹۰۰میلیون دلار ارز دولتی توسط ۷۰شرکت صوری

رییس پلیس تهران بزرگ از بازداشت ۲۰۰ نفر از اعضای ۷۰ شرکت صوری خبر داد که در طول یکسال گذشته اقدام به دریافت ۹۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای سومی مرحله از طرح "کاشف" درباره دستاوردهای طرح مذکور اظهار کرد: پلیس امنیتی تهران بزرگ در طول یکسال گذشته موفق به شناسایی 70 شرکت صوری و انهدام این شرکت‌ها شده است.

رییس پلیس تهران بزرگ افزود: اعضای این شرکتها با مدارک غیر همچون مدارک افراد کارتن‌خواب، کارگر یا نیازمندان اقدام به تأسیس شرکت‌ها و دریافت ارز 4200 تومانی می‌کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: اعضای این شرکت‌ها در طول یکسال گذشته 900 میلیون دلار ارز دولتی دریافت کرده و برای وارد کردن کالاهای اساسی مانند کاغذ و چوب از این ارزها استفاده می‌کردند اما در واقع کالایی وارد نمی‌کردند.

رحیمی با بیان اینکه تاکنون 200 نفر از اعضای این شرکت‌ها بازداشت شده و پرونده کماکان در حال جریان است، گفت: میلیاردها تومان از اموال، املاک و وجوه نقد از اعضای این شرکتها کشف شده است.

وی به بازداشت 20 نفر نیز در رابطه با زمین‌خواری اشاره و عنوان کرد: 6 نفر از  این متهمان از عوامل زمین‌خواری و جعل اسناد برای زمین‌های مردم بودند و 200 سند دفترچه‌ای از آنها کشف شده که تمام اسناد جعلی است.

رییس پلیس تهران با بیان اینکه اعضای این باند مهرهای سازمان ثبت، مسکن و شهرسازی و سایر ارگان‌ها را جعل می‌کردند، متذکر شد: اعضای این باند در حوزه تهران و دماوند زمین‌های خالی را شناسایی و سندسازی کرده و آنها را به فروش می‌رساندند.

رحیمی درباره بازداشت دلالان ارزی و نظارت بر بازار ارز ، اظهار کرد: ما جلسات مستمری با بانک مرکزی داریم و براساس درخواست بانک مرکزی نظارت روزانه‌ای بر بازار ارز داریم.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات روی داده در افغانستان و هرات، متأسفانه دلالان ارزی بلافاصله در تهران مخصوصاً در منطقه فردوسی فعال شدند که در حدود 15 روز اخیر، 25 تا 30 نفر از این افراد را بازداشت کردیم.

وی بیان کرد: ما نظارت‌های پلیسی و کنترلی خود را انجام می‌دهیم و مابقی کارها نیز در حوزه ارز برعهده دیگر مسئولان است.