۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

تحرک صعودی فلز زرد / نگاه فلزات گرانبها به بسته زیرساختی بایدن

۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۲۷
کد خبر: 553089
تحرک صعودی فلز زرد / نگاه فلزات گرانبها به بسته زیرساختی بایدن

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده افزایش قابل توجهی یافت این امر با حمایت از برخی معاملات خرید در بازارهای نقدی و پوشش کوتاه بازارهای آتی محقق شد.

اقتصاد آنلایناکرم شعبانی؛ در معاملات روز گذشته قیمت نقره هم اندکی افزایش یافت. به دنبال فشار فروش روز دوشنبه، روند صعودی فلزات گرانبها در میانه هفته در بازارهای آتی تثبیت شد. بر این اساس طلای آتی اکتبر با ۱۹.۴۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۴۹.۵۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۶۸ دلار افزایش به قیمت ۲۳.۴۶ دلار افزایش در هر اونس معامله شد.

داده‌های اقتصادی روز گذشته شامل شاخص قیمت مصرف کننده CPI در ماه جولای بود که حاکی از افزایش ۰.۵ درصدی این شاخص بود. این در حالی است که این شاخص در ماه ژوئن افزایش ۰.۹ درصدی داشته است. شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵.۴ درصدی داشته که تقریبا مطابق انتظارات بود و بازارها واکنش خاصی نسبت به آن نشان ندادند.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند، در اروپا بازارهای سهام عمدتا روند صعودی در پیش گرفته و نزدیک به سطوح رکوردی هستند در حالی که در آسیا بازارها تقریبا روند نزولی دارند. در ایالات متحده آمریکا هم بار دیگر دو شاخص داو جونز و اس‌اندپی ۵۰۰ به روند افزایشی خود ادامه داده در حالی که شاخص نزدک همچنان روند نزولی دارد. کنگره ایالات متحده روز سه‌شنبه برنامه زیرساختی بایدن را مورد بررسی قرار داد و شواهد از تصویب قریب الوقوع بسته زیرساختی است که همین مساله سرمایه‌گذاران بازارها را خوش بین نگه داشته است.

در حال حاضر تنها نگرانی سرمایه‌گذاران از افزایش شیوع کرونای دلتاست که تهدیدی برای روند بهبود اقتصاد جهانی به ویژه برای چین محسوب می‌شود.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح ۴.۵ ماه گذشته خود رسیده بود، بار دیگر عقب نشینی کرد. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس اندکی افزایش یافت و در حدود ۶۸.۴۰ دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده در محدوده ۱.۳۵ درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی طلا پس از آنکه روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح قیمت چهار ماه گذشته خود رسید، در بازار تثبیت شده است با این وجود روند نزولی معاملات از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۶۷۶.۴۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۶۳ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۲۴.۳۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز سه شنبه یعنی ۱۷۱۶.۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت کلی فنی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ثابت و کمترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۲.۲۹۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز سه شنبه یعنی ۲۳.۶۷۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۴ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۳ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۲.۵۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است.