۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی رییس اتحادیه طلا از آینده قیمت ها / خنثی شدن اثر دلار با افت ارزش اونس

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲
کد خبر: 552263
پیش بینی رییس اتحادیه طلا از آینده قیمت ها / خنثی شدن اثر دلار با افت ارزش اونس

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز به‌رغم افزایش نرخ ارز، قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افت ۱۷دلاری اونس گران نشد و انتظار داریم این ثبات ادامه‌دار باشد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به ثبات قیمت طلا و سکه در بازار امروز بیان کرد: اگرچه امروز دلار دوباره گران شد و به کانال ۱۶هزار تومان رسید اما بعد از بازگشایی بازار‌های جهانی ارزش اونس با حدود ۱۷دلار کاهش به ۱۷۴۷دلار رسیده و همین عامل هم باعث شد طلا و سکه به روند صعودی بازار ارز واکنشی نشان ندهد.

به گفته محمدولی، یکی دیگر از دلایل ثبات قیمت طلا و سکه نبود تقاضا و کاهش قابل توجه حجم مبادلات به دلیل آغاز ماه محرم است و از طرفی باتوجه به عدم برگزاری مراسم‌های جشن و عروسی در دوران کرونا، مردم به دنبال خرید طلا و سکه برای هدیه نیستند.

رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی وضعیت تقاضا بعد از ماه محرم اظهار کرد: اتفاقات سیاسی و اقتصادی و بلاتکلیفی برجام باعث شده مردم به ثبات قیمت‌ها اعتماد نکنند، اما اگر تکلیف این موضوع روشن شود معاملات طلا و سکه هم از سرگرفته خواهد شد.

وی همچنین درباره آینده قیمت‌ها تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد روز‌های پرنوسانی در انتظار طلای جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی باشد و از همین رو امیدواریم به زودی طلا و سکه هم به قیمت تعادلی بازگردد و شاهد رونق مجدد بازار باشیم.

قیمت طلا و سکه ۱۸مرداد ماه ۱۴۰۰

محمدولی در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۲۹۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۷۵۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۷۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۱۸۰هزار تومان است؛ همچنین در بازار امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۷۱۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۸۸هزار تومان اعلام شد.