۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان محرم / افزایش حباب سکه به ۵۰۰هزار تومان

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۵۵
کد خبر: 551957
پیش بینی قیمت طلا تا پایان محرم / افزایش حباب سکه به ۵۰۰هزار تومان

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از بالا رفتن حجم تقاضا برای سکه طرح جدید به جهت سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: از همین رو حباب سکه امروز ۵۰۰هزار تومان افزایش یافته است.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش قیمت سکه در بازار امروز درباره عوامل موثر بر آن توضیح داد: امروز بازار‌های جهانی تعطیل است و اونس در سطح ۱۷۶۴دلار ثابت مانده اما به دلیل تغییرات ناچیز نرخ ارز و همچنین افزایش تقاضا برای سکه طرح جدید، امروز قیمت سکه افزایش یافته ولی بهای طلا و انواع دیگر سکه تقریبا بدون تغییر مانده است.

او اضافه کرد: افزایش تقاضا برای سکه امامی باعث شده امروز حباب آن تا ۵۰۰هزار تومان افزایش یابد اما به طور کل رکود فصلی شروع شده و بازار طلا تحت تاثیر حال و هوای محرم خلوت است؛ ضمن اینکه بازار از اواسط هفته آینده به مدت یک هفته، به مناسبت سوگواری ایام محرم تعطیل خواهد شد و به نظر می‌رسد تا آن زمان حجم داد‌وستد و تقاضا برای سکه همچنان بالا باشد.

این فعال بازار طلا درباره آینده قیمت‌ها نیز پیش‌بینی کرد: اظهارنظر‍‎‌های متفاوتی درباره قیمت طلای جهانی در آینده مطرح می‌شود و عده‌ای معتقدند که ارزش طلا به مسیر نزولی بازخواهد گشت و عده‌ای هم بر این باورند که به دلیل اوج‌گیری کرونا و شرایط نامناسب اقتصادی، ارزش طلای جهانی بیش از این افزایش خواهد یافت.

کشتی‌آرای تصریح کرد: اما به نظر من اونس فعلا محدوده فعلی را حفظ خواهد کرد و این پیش‌بینی‌ها چندان قابل استناد نیست؛ در چنین شرایطی چنانچه نرخ ارز هم در بازار داخل نوسان زیادی نداشته باشد، شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا و سکه نخواهیم بود.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۷مرداد ماه ۱۴۰۰

نایب رییس دوم اتحادیه طلا در پایان با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی با رشد ۱۰۰هزار تومانی در مقایسه با دیروز به ۱۱میلیون و ۲۶۰هزار تومان رسید و بهای سکه طرح قدیم هم بدون تغییر ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار تومان است.

او اضافه کرد: نیم سکه امروز با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده هم در بازار امروز به چهار میلیون و ۷۱۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۸۹هزار تومان رسید.