۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۴مرداد / فاز احتیاطی معامله گران در شرایط نااطمینانی بازار

۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۸
کد خبر: 550927
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۴مرداد / فاز احتیاطی معامله گران در شرایط نااطمینانی بازار

همانطور که پیش‌بینی شده بود امروز با فروکش کردن هیجانات بازار ارز و بالارفتن احتیاط خریداران دلار به محدوده ۲۵۵۰۰تومان بازگشت.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ روز گذشته قیمت دلار تحت تاثیر اظهارات بلینکن و متهم کردن و تهدید ایران نسبت به سانحه پیش آمده برای کشتی اسراییلی، برای دومین بار طی این هفته افزایش یافت و از ۲۵۸۰۰تومان عبور کرد اما مطابق پیش‌بینی‌ها بعد از مراسم تنفیذ رییسی هیجانات افزایشی فروکش کرد و دلار مجددا وارد مسیر نزولی شد و در معاملات امروز به ۲۵۵۰۰تومان رسید.

در این میان مهم‌ترین مسئله فعلی بلاتکلیفی بحث برجام و وضعیت مذاکرات در دولت رییسی است و درحالی‌که برخی مسئولان با ناامیدی خبر از احتمال بالای عدم حصول توافق می‌دهند، آمریکا اعلام کرد که آماده بازگشت به وین و برنامه‌ریزی برای مذاکرات هسته‌ای با دولت جدید ایران است.

این شرایط هم به افزایش احتیاط معامله‌گران و کاهش حجم خرید‌ها دامن زد و حالا بر اساس پیش‌بینی فعالان بازار ارز، از آنجا که هنوز انتظارات نسبت به تداوم مذاکرات در مسیر مثبت با تیم جدید مذاکره‌کننده وجود دارد، احتمالا در روز‌های آینده محدوده نوسان دلار کم خواهد شد.

حالا با توجه به قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی و از آنجا که سیگنال کاهشی یا افزایشی خاصی وجود ندارد، به نظر می‌رسد دلار در بازار فردا با تغییر قیمت همراه نباشد و در محدوده فعلی یعنی ۲۵۵۰۰ تا ۲۵۶۰۰تومان معاملات هفته دوم مرداد ماه را به پایان برساند.