۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی طلا فروشان از آینده قیمت طلا / سکه به کانال ۱۰میلیون بازگشت

۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹
کد خبر: 549929
پیش بینی طلا فروشان از آینده قیمت طلا / سکه به کانال ۱۰میلیون بازگشت

امروز با کاهش نرخ ارز و ثبات ارزش اونس جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اندکی ارزان شد و آنطور که اعضای اتحادیه طلا پیش‌بینی کرده‌اند احتمالا این روند نزولی با شیب ملایم تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ درحالی‌که قیمت طلا و سکه تا روز گذشته تحت تاثیر رشد نرخ ارز و افزایش بهای اونس جهانی روند افزایشی پیش گرفته بود، در بازار امروز با‌توجه به عقب‌نشینی دلار از کانال ۲۶هزار تومان و تعطیلی بازار‌های جهانی و ثبات ارزش اونس اندکی ارزان شد به طوریکه سکه طرح قدیم مجددا به کانال ۱۰میلیون تومان بازگشت.

بر این اساس قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در مقایسه با دیروز حدود ۳۵هزار، طلای ۱۸عیار گرمی ۱۰هزار، سکه امامی ۱۳۰هزار، سکه طرح قدیم ۱۵۰هزار، نیم سکه و ربع سکه هم ۵۰هزار و سکه یک گرمی ۱۰۰هزار تومان ارزان شده است.

اما درحالی‌که قیمت طلا و سکه طی هفته اخیر با افزایش رو‌به‌رو شد و امروز اندکی کاهش یافت، حجم معاملات و تقاضا تغییری نکرده و به گفته فعالان این بازار به دلیل نزدیک شدن به ایام محرم و همچنین بلاتکلیف بودن مسئله برجام و تحریم‌ها، مردم واکنشی به نوسان قیمت‌ها نشان نمی‌دهند و صرفا نظاره‌گر روند بازار هستند.

بر همین اساس اعضای اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی کرده‌اند که با‌توجه به نبود تقاضا و هیجان خرید در بازار طلا، کاهش سرعت اونس جهانی در مدار صعودی و بازگشت دلار به کانال ۲۵هزار تومان، احتمالا تا پایان کار دولت دوازدهم قیمت طلا و سکه اندکی ارزان‌تر شود.

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۱۰مرداد ۱۴۰۰

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، در جریان معاملات امروز قیمت هر قطعه سکه تمام طرح امامی به ۱۱میلیون و ۲۳۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۵۰هزار تومان کاهش یافت.

همچنین قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۸۵۰هزار، ربع سکه به سه میلیون و ۶۵۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید؛ در معاملات عصر امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۷۶۸هزار و طلای ۱۸عیار گرمی یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان اعلام شد.