۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم مرداد / سکه ۱۱میلیونی خریدار ندارد

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبر: 549620
پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم مرداد / سکه ۱۱میلیونی خریدار ندارد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش چشمگیر معاملات خرید طلا و سکه به‌رغم افزایش قیمت‌ها خبر داد و گفت: به نظر نمی‌رسد در هفته دوم مرداد ماه شاهد افزایش قیمت‌ و تقاضا در بازار طلا باشیم.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته اظهار کرد: با رشد ارزش اونس جهانی به حدود ۱۸۱۴دلار و جهش دلار به کانال ۲۶هزار تومان، قیمت طلا از هفته گذشته تا امروز حدود ۷۰هزار و سکه امامی یک میلیون تومان گران شده است.

به گفته کشتی‌آرای، این نوسان دور از انتظار و هیجانی قیمت طلا و سکه به دلیل انتشار اخبار سیاسی منفی و صعود قابل توجه نرخ ارز رخ داده که انتظار می‌رود طی روز‌های آینده با بازگشت دلار به قیمت‌های قبلی فروکش کند.

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: با‌توجه به اینکه چند روز تا شروع ماه محرم باقی‌ مانده و آینده روابط سیاسی بیش از قبل نا‌معلوم شده، افزایش قیمت‌ طلا و سکه طی هفته اخیر نتوانست نظر خریداران را جلب کند و همچنان حجم معاملات در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

کشتی‌آرای با پیش‌بینی روند بازار در هفته دوم مرداد ماه بیان کرد: به دلیل وجود احتمال فروکش کردن جو افزایشی، به نظر نمی‌رسد در هفته پیش‌رو ماه شاهد افزایش قیمت‌ و میزان تقاضا برای طلا و سکه باشیم.

قیمت طلا و سکه ۹مرداد ماه۱۴۰۰

نایب رییس دوم اتحادیه طلا در پایان با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۳۹۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون تومان افزایش یافته است.

او اضافه کرد: همچنین در بازار امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۸۰۳هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۰۸هزار تومان رسید.