۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۰مرداد / مقابله بازارساز با روند صعودی بازار

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴
کد خبر: 549614
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۰مرداد / مقابله بازارساز با روند صعودی بازار

دلار اولین معاملات امروز را با قیمت ۲۶هزار تومان آغاز کرد اما تا ظهر به محدوده ۲۵۷۰۰تومان بازگشت درحالی‌که به گفته فعالان بازار ارز، این تغییر مسیر به دلیل ورود بازارساز و کاهش هیجان خرید‌ بوده اما همچنان دلار در وضعیت حساسی قرار دارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ دلار در هفته اول مرداد ماه تحت تاثیر تشدید انتظارات تورمی و انتشار اخبار منفی پیرامون برجام، با سرعت بالایی مسیر صعودی را طی کرد و درحالی‌که ابتدای هفته در محدوده ۲۴۷۰۰تومان قرار داشت، اما برخلاف انتظارات تا پایان معاملات روز پنجشنبه از مرز ۲۶هزار تومان هم عبور کرد و به بالاترین قیمت در چهار ماه ابتدایی امسال رسید.

چهارشنبه هفته پیش با از دست رفتن مرز ۲۵۵۰۰تومان برای دلار، بازار ارز میزبان خریداران جدید بود؛ علاوه بر تغییر انتظارات نسبت به برجام، از آنجا که در اولین روز بازگشایی بازار پس از شش روز تعطیلی خبری از افزایش عرضه نبود، احتیاط معامله‌گرانی که تا آن زمان از ترس رفتار بازارساز بی‌گدار به آب نزده بودند، پایین آمد و با افزایش فشار اهرم خریداران دلار سریعا از دومین مرز مقاومتی یعنی ۲۵۸۰۰تومان هم عبور کرد.

با از دست رفتن این مرز مقاومتی و دریافت سیگنالی‌هایی مبنی بر پایین آمدن انتظارات نسبت به حصول توافق، حجم خرید‌ها افزایش یافت و به این ترتیب احتمال صعود دلار به کانال ۲۶هزار تومان تقویت شد و نهایتا طولی نکشید که در معاملات روز پنجشنبه نرخ این ارز برای اولین بار در سال۱۴۰۰ به محدوده ۲۶۱۵۰تومان رسید.

اما درحالی‌که قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی روز جمعه به دلیل احتمال افزایش عرضه در اولین روز هفته و عقب‌نشینی برخی خریداران تا ۲۵۸۷۰تومان پایین آمده بود، امروز دلار مجددا کار خود را با قیمت ۲۶هزار تومان آغاز کرد؛ هرچند با ورود بازارساز و کاهش هیجان خرید، نرخ این ارز تا میانه روز به محدوده ۲۵۷۰۰تومان بازگشت ولی نوسان قیمت دلار فردایی بین ۲۵۷۵۰ تا ۲۵۸۷۰تومان نشان می‌دهد که انتظارات افزایشی همچنان پابرجاست.

بر این اساس معامله‌گران فنی معتقدند تا زمانی که دلار بالای سطح مقاومتی ۲۵۸۰۰تومان باشد همچنان احتمال ورود به کانال ۲۶هزار تومان بالاست و چنانچه نرخ ارز در نتیجه مداخله بازارساز به سطح ۲۵۵۰۰تومان بازگردد می‌توان به تداوم روند نزولی تا قیمت ۲۵۲۰۰تومان امیدوار بود.