۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

عقب نشینی طلا و نقره در آخرین روز معاملاتی هفته / نمودار فلزات گرانبها نزولی شد

۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۷
کد خبر: 547767
عقب نشینی طلا و نقره در آخرین روز معاملاتی هفته / نمودار فلزات گرانبها نزولی شد

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده روند نزولی در پیش گرفت که از دید تحلیل‌گران این مساله به دلیل عدم وقوع اتفاقات تاثیرگذار بر معاملات فلزات گرانبها بوده است.

اقتصاد آنلاین اکرم شعبانی؛ به نظر می‌رسد روند یکنواخت معاملات فلزات گرانبها باعث شده تا معامله‌گران فنی با مشاهده نمودارهای روزانه کوتاه مدت، فروش را به باقی ماندن در بازار ترجیح دهند، از همین رو ساعت‌های آغازین معاملات با کاهش قیمت قابل توجه و به تبع آن افزایش فروش روبرو بود که در نهایت اندکی تعدیل شد. بر این اساس، طلای آتی آگوست با ۵.۱۰ دلار کاهش به قیمت ۱۸۰۱.۸۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۸ دلار کاهش به قیمت ۲۵.۱۷ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده آمریکا هر سه شاخص اصلی به روند صعودی خود ادامه داده و شاخص داو جونز با عبور از سطح ۳۵ هزار واحدی موفق به ثبت رکوردی تازه شد. گزارش درآمد فصلی شرکت‌ها از جمله مواردی است که در طی هفته جاری چشم انداز معاملاتی را برای سرمایه‌گذاران مثبت کرده است. با این وجود انتشار گزارش ادعای بیکاری ایالات متحده تا حدودی از اشتیاق سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کاسته است. شیوع نوع دلتای ویروس کرونا نیز اشتهای ریسک پذیری معامله گران را تا حدودی کاهش داده است.

در اخبار روز گذشته شاخص مدیران خرید PMI ماه ژوئن منطقه یورو به نرخ ۶۳.۴ رسید که کمی بهتر از انتظارات بازار بود. اساسا دستیابی این شاخص به بالاتر از سطح ۵۰ بیانگر رشد در این بخش است.

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته، شاخص دلار آمریکا اندکی افزایش یافت. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس اندکی کاهش یافت و هر بشکه حدود ۷۱.۷۰ دلار معامله شد. این در حالی است که قیمت نفت خام در روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح پنج هفته گذشته خود رسیده بود. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۳ درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی و صعودی معاملات آتی طلا در یک سطح فنی کوتاه مدت قرار دارد، با این حال معاملات روزهای اخیر روند صعودی را کمرنگ‌تر کرده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی معاملات آتی به کمتر از سطح حمایتی ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۱۰.۷۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز چهارشنبه یعنی ۱۸۱۴.۴۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح حمایتی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۸۹.۱۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم طلا ۱۷۸۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است چرا که در معاملات روزهای گذشته روند نزولی نمودارتر بوده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی معاملات آتی سپتامبر به بالای سطح ۲۶ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح حمایتی کامل و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه مارس یعنی ۲۳.۸۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۵۳۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۵.۸۰۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است اما سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۴.۷۹ دلار در هر اونس قرار گرفته است.