۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلا تا روی کار آمدن دولت جدید / نبود تقاضا در پی نگرانی از آینده

۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 538977
پیش بینی قیمت طلا تا روی کار آمدن دولت جدید / نبود تقاضا در پی نگرانی از آینده

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است که تا روی کار آمدن دولت جدید و همچنین اعلام نتیجه نشست وین، قیمت طلا و سکه در محدوده فعلی باقی خواهد ماند.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛  محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به ثبات قیمت‌ها در بازار طلای امروز اظهار کرد: ارزش اونس جهانی با اندکی افزایش در مقایسه با دیروز به ۱۷۸۲دلار رسید اما از آنجا که دلار با کاهش جزیی همراه بوده، قیمت طلا و سکه هم اندکی ارزان شده است.

کشتی‌آرای با مروری بر روند بازار طی این هفته بیان کرد: اوایل هفته بازار طلا تحت تاثیر جو روانی انتخابات، سقوط حدود ۱۰۰دلاری اونس جهانی و همچنین روند نزولی نرخ ارز در مسیر کاهشی قرار گرفت و حتی قیمت سکه ۶۰۰هزار تومانی افت کرد، اما در ادامه هفته بازار به روند قبلی خود بازگشت و قیمت طلا و سکه کمی افزایش یافت.

وی با اشاره به وضعیت تقاضا خاطرنشان کرد: اگرچه هیجان انتخابات فروکش کرده اما همچنان مذاکرات برجام ادامه دارد و پیش‌بینی‌های متفاوتی درباره توافق با آمریکا به گوش می‌رسد، به همین دلیل مردم نسبت به آینده بازار تردید دارند و نگرانی آن‌ها از بروز یک اتفاق غیرمنتظره باعث شده در بازار طلا و سکه سرمایه‌گذاری نکنند.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی آینده بازار بیان کرد: از طرفی در نیمه مرداد ماه دولت جدید شروع به کار خواهد کرد و احتمالا بعد از آن باز هم شاهد تغییر هیجانی قیمت‌ها باشیم، اما به نظر می‌رسد تا آن روز اگر اتفاقی درمورد برجام رخ ندهد و ارزش اونس و دلار چندان تغییر نکند، به دلیل نبود تقاضا طلا و سکه هم در قیمت فعلی باقی خواهد ماند.

قیمت طلا و سکه ۲تیر ماه ۱۴۰۰

کشتی‌آرای در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه تمام طرح امامی به ۱۰میلیون و ۳۷۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۲۵۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته شد؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۵۰۲هزار و ارزش هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۹هزار تومان رسیده است.