۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ادامه روند نزولی طلا / تاثیر سخنرانی پاول بر بازار فلزات گرانبها

۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵
کد خبر: 538958
ادامه روند نزولی طلا / تاثیر سخنرانی پاول بر بازار فلزات گرانبها

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده کاهش بسیار ناچیزی داشت، چرا که بازارها در انتظار اظهارنظر جروم پاول رییس کل بانک مرکزی آمریکا تا پیش از ظهر متوقف بود.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ روز گذشته معاملات آتی طلای آگوست با کاهش ۴.۹۰ دلاری به قیمت ۱۷۷۸ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۰ دلار کاهش به قیمت ۲۵.۸۲ دلار در هر اونس معامله شد.

بعد از ظهر روز سه‌شنبه بازار بیش از هر چیز از سخنرانی جروم پاول رییس فدرال رزرو در کمیته مجلس تاثیر پذیرفت. از جمله مواردی که پاول در این سخنرانی همچون قبل بر آن تاکید داشت این مساله بود که موضوع افزایش تورم که ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده، موقتی است. 

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. بازارهای سهام در آسیا عمدتا باثبات بود در حالی که سهام کشورهای اروپایی عمدتا روند نزولی داشت. در ایالات متحده هم هر سه شاخص اصلی روند صعودی در پیش گرفتند، در پایان معاملات روز نزدک موفق به ثبت رکوردی جدید شد. 

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا روز گذشته اندکی عقب نشست. معاملات آتی نفت خام نیمکس در حالی که روز دوشنبه در بالاترین سطح دو سال و نیم گذشته یعنی ۷۳.۳۶ دلار  بسته شد، دیروز اندکی کاهش یافت و  هر بشکه نفت خام نیمکس در حدود ۷۲.۶۵ دلاری معامله شد. این در حالی است که در معاملات یک شب پیشتر قیمت نفت خام برنت هم به ۷۵ دلار در بشکه رسید. گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه در حال بررسی پیشنهاد تولید اوپک و متحدانش در نشست بعدی در تاریخ اول جولای است این در حالی است که برآورد می‌شود بازار جهانی نفت به ۳ میلیون بشکه اضافی برای تامین تقاضا نیازمند است. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز روز گذشته در محدوده ۱.۵ درصدی معامله شد.

   طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای آگوست از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت سه هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا رسیدن به سطح مقاومت ۱۸۲۶.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۰.۱۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۶۱.۲۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره جولای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره رسیدن به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح پشتیبانی کامل ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۶.۱۳۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم نقره ۲۶.۵۵۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی کمترین قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۵.۵۸ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.