۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۴خرداد / تخلیه هیجان مذاکرات از بازار

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۵
کد خبر: 535975
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۴خرداد / تخلیه هیجان مذاکرات از بازار

اگرچه دیروز با شروع ششمین دور مذاکرات برجام دلار با حدود ۴۰۰تومان کاهش نسبت به روز پنجشنبه تا ۲۳۶۵۰تومان پایین آمده بود، اما با مخابره اخباری مبنی بر ادامه‌دار بودن مذاکرات دلار مجددا به سطح قبلی یعنی ۲۴۰۵۰تومان بازگشت.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ دلار از شب پنجشنبه تحت تاثیر سیگنا‌ل‌های مثبتی که از نشست وین رسید وارد مدار نزولی شد و قیمت آن از ۲۴۰۵۰تومان به ۲۳۵۵۰تومان در ساعاتی از معاملات پشت‌خطی روز جمعه رسید و در بازار روز شنبه هم با اندکی افزایش تا ۲۳۷۰۰تومان پیش رفت اما از اواخر دیشب و بعد از ششمین نشست وین ورق بازار مجددا برگشت و دلار وارد مدار صعودی شد و معاملات فردایی را با قیمت ۲۳۹۰۰تومان پایان داد.

از ششمین دور مذاکرات وین چه خبر؟

امروز انتشار اخباری با مضمون ادامه‌دار بودن نشست وین و اینکه فعلا برخی موضوعات تعیین تکلیف نشده باعث شد دلار مجددا کانال ۲۴هزار تومان را پس بگیرد؛ در همین رابطه عراقچی اعلام کرده که بدون رسیدن به خواسته‌های اصلی توافق نخواهیم کرد و همچنین میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در وین ادعا کرده که قبل از انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران، مذاکرات برجام نهایی نمی‌شوند.

روزنامه واشنگتن پست هم به نقل از یک مقام رسمی دولت واشنگتن مدعی است که در هر بار گفت‌و‌گوی غیرمستقیم میان ایران و آمریکا، تقریبا درباره همه موضوعات مورد بحث، پیشرفت‌هایی حاصل شده و حصول توافق نهایی چند هفته طول می‌کشد.

ورود نوسان‌گیران به بازار بدون ترس از برجام

به این ترتیب دوباره انتظارات معامله‌گران نسبت به آینده برجام تغییر کرد و آن‌ دسته از فعالان بازار که بر این باور بودند برجام تا قبل از انتخابات به نتیجه خواهد رسید، در پی اخبار منتشر شده مطمئن شدند که مذاکرات فعلا ادامه‌دار خواهد بود.

این موضوع باعث شد تا معامله‌گران احتیاط در خرید را تا حدی کنار گذاشته و با اطمینان بیشتری وارد بازار شوند که در نتیجه امروز با تخلیه هیجان مذاکرات، دلار مجددا به قیمت ۲۴۰۵۰تومان افزایش یافت و در معاملات پشت‌خطی هم به ۲۴۰۸۰تومان رسید.

حالا باتوجه به جو ایجاد شده درمورد تعلل در رسیدگی به موضوع برجام تا پشت سر گذاشتن انتخابات، پیش‌بینی برخی از فعالان بازار ارز این است که دلار طی این مدت نوسان زیادی نخواهد داشت و اگرچه همچنان تحت تاثیر اخبار برجام خواهد بود اما قیمت آن در صورت افزایش به بیش از ۲۴۵۰۰تومان نمی‌رسد و کف قیمت آن هم حداقل ۲۳۵۰۰تومان خواهد بود.