۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته سوم خرداد / بازار در انتظار تعدیل نرخ ارز

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷
کد خبر: 534433
پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته سوم خرداد / بازار در انتظار تعدیل نرخ ارز

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: اگر نرخ ارز به تعادل برسد شاهد کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

 اقتصادآنلاینفاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش ارزش طلای جهانی اظهار کرد: امروز اونس جهانی با حدود ۹دلار افزایش نسبت به دیروز به ۱۸۹۲دلار رسیده اما دلار اندکی ارزان شده که این دو عامل تاثیرگذار یکدیگر را خنثی کرده و به همین دلیل قیمت طلا و سکه هم با کاهش جزیی همراه شده است.

محمدولی به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: بازار طلا فعلا از حالت رکود خارج نشده است و کمتر کسی در این شرایط تن به سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه را می‌دهد، از طرفی نه تنها سرمایه‌گذاری افت چشمگیری کرده بلکه خرید طلای زینتی و سکه برای هدیه هم به شدت کاهش یافته است.

او تصریح کرد: تا زمانی که قیمت‌ها به ثبات نرسد و تکلیف برجام مشخص نشود، انتظار نداریم که تقاضا به بازار طلا بازگردد؛ لذا از مسئولان درخواست داریم که با ایجاد تعادل در بازار ارز زمینه آرامش بازار طلا را نیز فراهم کنند.

رییس اتحادیه طلا درباره چشم‌انداز قیمت‌ها نیز بیان کرد: اگر دلار به روند حدود یک ماه گذشته بازگردد و اتفاقات سیاسی و اقتصادی خاصی هم رخ ندهد، بازار طلا نیز به روند تعادلی برمی‌گردد و قیمت طلا و سکه کاهش خواهد یافت.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار امروز ۱۸خرداد ۱۴۰۰

این فعال بازار طلا در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات بازار طلای امروز، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۶۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۶۵۰هزار تومان کاهش یافت.

محمدولی اضافه کرد: قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع یکه سه میلیون و ۸۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم در بازار امروز چهار میلیون و ۶۷۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۷۸هزار تومان است.