۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۱خرداد / بلاتکلیفی بازار در دور راهی انتظارات

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۹
کد خبر: 532510
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۱خرداد / بلاتکلیفی بازار در دور راهی انتظارات

امروز قیمت دلار به کانال ۲۳هزار تومان بازگشت و بازار نشان داد که اهرم خریداران به حدی قوی نیست که توانایی بالا نگه داشتن قیمت دلار را داشته باشد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ درحالیکه تا ظهر روز گذشته قیمت دلار تحت تاثیر برکناری همتی از رییس کلی بانک مرکزی تا نزدیکی کانال ۲۵هزار تومان هم پیش رفت، اما از میانه روز مجددا روند بازار نزولی شد و دلار با قیمت ۲۴۱۰۰تومان بسته شد.

این روند نزولی نشان داد که افزایش هیجانی قیمت دلار طی روز گذشته با تقاضای چندانی همراه نشده و صرفا نوسان‌گیران از این رشد آنی سودگیری کردند چرا که باتوجه به هدف روحانی از عزل همتی، معامله‌گران منتظرند در زمان ریاست جدید بانک مرکزی قیمت دلار از طریق افزایش عرضه برای پایین آوردن نرخ، با کاهش چشمگیری مواجه شود.

بنابراین احتیاط معامله‌گران برای خرید ارز بیشتر شده و به همین دلیل هم دیروز استقبال خوبی از دلار ۲۴۷۰۰تومانی صورت نگرفت و در نتیجه بازار وارد مسیر نزولی قرار شد تا جاییکه امروز قیمت دلار در بازار نقدی به ۲۳۹۰۰ و در معاملات پشت‌خطی به ۲۳۷۵۰تومان کاهش یافت.

انتظارات ضدونقیض

برخی از معامله‌گران بر این باورند که افزایش نرخ ارز طی روزهای گذشته صرفا هیجانی و نتیجه انتظارات منفی بوده و باتوجه به برگشت سریع قیمت دلار در روز گذشته، بنظر می‌رسد بازار در مسیر اصلاح قرار بگیرد؛ از طرفی با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات پیش‌بینی این دسته از معامله‌گران این است که قیمت دلار به صورت تصنعی کاهش پیدا خواهد کرد.

در مقابل دسته‌ای دیگر از معامله‌‎گران با تکیه بر بی‌خبری از نشست وین معتقدند که مذاکرات فعلا به نتیجه نرسیده و تا انتخابات هم نخواهد رسید بنابراین ریسک معاملات پایین آمده و حجم خرید‌ها افزایش پیدا کرده؛ همچنین نگاه معامله‌گران افزایشی به روند صعودی دلار در معاملات پشت‌خطی است که مقاومت بالایی در برابر کاهش دارد.

به همین ترتیب بازار ارز در دو راهی انتظارات ضد و نقیض قرار گرفته و پیش‌بینی روند آینده دلار بسیار دشوار شده است؛ اما با توجه به اینکه بازار همچنان به اخبار برجام حساس است، درصورتی که خبری از نشست دور پنجم وین منتشر شود دلار سریعا واکنش نشان خواهد داد.