۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت طلا در روند اصلاحی / فلزات گرانبها عقب نشینی کردند

۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴
کد خبر: 531583
کاهش قیمت طلا در روند اصلاحی / فلزات گرانبها عقب نشینی کردند

قیمت‌ها در بازار فلزات گرانبها و در طی معاملات روز گذشته ایالات متحده با یک عقب نشینی اصلاحی عادی و سودآوری معامله‌گران آتی، اندکی کاهش یافت.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ اگرچه قیمت‌ها در معاملات روز گذشته اندکی کاهش یافت اما هر دو فلز طلا و نقره همچنان در نمودارهای میله‌ای روزانه روند صعودی نشان می‌دهند که بیانگر کمترین مقاومت در برابر روند صعودی قیمت‌هاست. گفتنی است طلا در معاملات روز چهارشنبه به بالاترین سطح قیمت چهار ماه و نیم گذشته دست یافته بود. بر این اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با ۷.۸۰ دلار کاهش به قیمت ۱۸۹۳.۴۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۴۸ دلار کاهش به قیمت ۲۷.۹۰ دلار در هر اونس معامله شد.

انبوهی از داده‌های اقتصادی ایالات متحده که صبح روز پنجشنبه منتشر شد، تاثیر قابل توجهی بر بازار فلزات گرانبها بر جای نگذاشته است. 

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند باثباتی داشتند. در ایالات متحده آمریکا هم دو شاخص روند صعودی در پیش گرفتند در حالی که شاخص نزدک اندکی عقب نشست. بحث تورم در طول هفته جاری تاثیر اندکی بر روند معاملات در بازارها داشته است چرا که مقامات فدرال رزرو در سخنان اخیر خود بارها بر کنترل سیاست‌های پولی این بانک و حفظ سیاست کنونی در برابر تورم تاکید کرده‌اند.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا اندکی افزایش یافت. نفت خام نیمکس در معاملات روز گذشته باثبات ظاهر شد و هر بشکه نفت به قیمت ۶۶.۵۵ دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا نیز در محدوده ۱.۶۵ درصدی معامله شد.

طا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای ژوئن همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند. روند افزایشی دو ماهه همچنان در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه ژانویه یعنی ۱۹۶۹.۱۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۸۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۹۰۳.۹۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۹۱۳.۳۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست ۱۸۸۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۷۳.۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره جولای همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی دو ماهه نیز در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۳۰.۰۱۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایت کامل ۲۶.۷۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۸ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۸.۳۴ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۷.۵۴۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۷.۲۶۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.