۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاه طلا به سطح مقاومت ۲ هزار دلاری / اونس طلا از ۱۹۰۰ دلار عبور کرد

۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵
کد خبر: 531391
نگاه طلا به سطح مقاومت ۲ هزار دلاری / اونس طلا از ۱۹۰۰ دلار عبور کرد

قیمت طلا در معاملات روز گذشته اگرچه روند افزایشی در پیش گرفت اما نسبت به رشد یک روز پیشتر بازار که به بالاترین سطح چهار ماه و نیم گذشته رسیده بود، کاهش یافت.

اقتصادآنلایناکرم شعبانی؛ روند صعودی قیمت طلا به گونه‌ای پیش رفته که اکنون چشم معاملات به دستیابی به سطح ۲ هزار دلار در هر اونس است. نمودارهای طلا و نقره همچنان صعودی است و همین مساله موجب شده تا سرمایه‌ها به سمت بازار فلزات گرانبها جلب شود. بر همین اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با ۴.۶۰ دلار افزایش به قیمت ۱۹۰۲.۵۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۴۱ دلار افزایش به قیمت ۲۷.۹۱۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشت. در ایالات متحده آمریکا هر سه شاخص اصلی با کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به تغییر یکباره سیاست‌های پولی فدرال رزرو صعودی به پایان رسید. فدرال رزرو تاکید کرده است که فشار تورمی که اکنون احساس می‌شود «موقتی» است این در حالی است که به زعم تحلیل‌گران روند افزایشی قیمت‌ها به مساله‌ای خلاف موقتی بودن اشاره دارد. همزمان یک مقام بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که این بانک قصد ندارد در کوتاه مدت برنامه خرید اوراق قرضه را کاهش دهد.

در بازارهای مهم خارجی، شاخص دلار آمریکا پس از آنکه به کمترین سطح چهار ماه و نیم گذشته خود رسید، روز گذشته اندکی جهش اصلاحی به ثبت رساند. قیمت نفت خام نیمکس هم با اندکی کاهش در حدود ۶۵.۸۰ دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر در محدوده ۱.۵۶ درصدی معامله می‌شود.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای ژوئن از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند افزایشی هفت هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ثابت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه ژانویه یعنی ۱۹۶۹.۱۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ثابت ۱۸۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۹۱۳.۳۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۹۲۵ دلار در هر اونس عنوان شده است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا ۱۸۸۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح معاملات هفته یعنی ۱۸۷۳.۲۰ دلار در هر اونس است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره جولای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. یک روند صعودی هفت هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۳۰.۰۱۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۲۶.۷۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۸.۳۴ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۸.۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۷.۵۴۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۷.۲۶۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.