۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در واپسین روز‌های اردیبهشت / قیمت فعلی طلا و سکه منطقی است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۴۴
کد خبر: 528884
پیش بینی قیمت طلا در واپسین روز‌های اردیبهشت / قیمت فعلی طلا و سکه منطقی است

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا طی حدود دو هفته گذشته خبر داد و گفت: به نظر من طلا در قیمت یک میلیون و سکه ۱۰میلیون تومان منطقی است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش مجدد قیمت طلا و سکه اظهار کرد: ارزش اونس جهانی در مقایسه با دیروز ۱۴دلار افزایش یافته و نوسان بازار ارز نیز همچنان صعودی است که همین موضوع باعث شده قیمت طلا و سکه گران شود.

او اضافه کرد: تقاضا همچنان در سطح پایینی قرار دارد و با افزایش قیمت‌ها از هفته گذشته، می‌توان گفت معاملات به حداقل رسیده چرا که دارندگان طلا و سکه منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها هستند و متقاضیان به کاهش مجدد قیمت‌ها چشم دوخته‌اند.

بذرافشان همچنین از کاهش حباب سکه متاثر از افت تقاضا خبر داد و گفت: تقاضا برای سکه به حدی کاهش یافته که امروز حباب به ۲۵۰هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا درباره روند بازار در روز‌های آینده تصریح کرد: به نظر من بازار به ثبات رسیده و قیمت طلا در سطح ۱۰میلیون و طلا یک میلیون تومان منطقی است، اما اگر اتفاق سیاسی یا اقتصادی خاصی بیفتد قیمت طلا و سکه تا ۱۰درصد نوسان کاهشی یا افزایشی خواهد داشت.

قیمت طلا و سکه ۲۸اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسیده است.

بذرافشان اضافه کرد: نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۴۷۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۲هزار تومان رسید.