۰ نفر

ریسک خرید کدام قطعات سکه بالاست؟

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۰۹
کد خبر: 527626
ریسک خرید کدام قطعات سکه بالاست؟

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در آخرین روز کاری هفته نسبت به روزهای گذشته افزایش یافت و به ۹۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، هر سکه امامی نیز در بازار ۱۰ میلیون و ۱۱۰هزار تومان و هر مثقال طلا به عنوان مبنای قیمت گذاری ها با نرخ ۴ میلیون و ۱۹۴ هزار تومان داد و ستد می شود.

هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۳۲۵هزار و ۸۰۰تومان قیمت گذاری شده است.

حباب سکه امامی ۳۹۰هزار تومان، حباب سکه بهار آزادی ۲۳۳ هزار تومان، حباب نیم سکه ۷۳۳ هزار تومان، حباب ربع سکه یک میلیون و ۲۸۰هزار تومان و حباب سکه های گرمی هم یک میلیون و ۷هزار تومان شده است.

به این ترتیب در بازار فعلی بالاترین ریسک به خرید ربع سکه اختصاص داد. قیمت ربع سکه یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بالاتر از نرخ واقعی آن است . صرافان معتقدند بالا بودن تقاضا برای خرید این قطعه از سکه از یک سو و عرضه اندک در قیاس با تقاضا مهمترین عامل بروز این اتفاق است .

 حباب قیمت سکه در روزهای گذشته نیز به شدت کاهش یافته بود اما با بالا رفتن قیمت ارز از یک سو و رشد تقاضا از سوی دیگر، حباب قیمت سکه با افزایش در این هفته مواجه شد.

این نکته از سوی نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز تایید شده است که کف نشینی قیمت سکه زمینه را برای افزایش تقاضا فراهم کرد . سکه تا محدوده هشت میلیون و نهصد و پنجاه هزار تومان عقب نشینی کرد. هر چند قیمت سکه به شدت در این دوره زمانی ، پس از آغاز مذاکرات وین عقب نشست اما نکته مهم اینجاست که در این عقب نشینی ، کف شکنی اتفاق نیفتاد.