۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار در آخرین هفته اردیبهشت / روزنه‌ های امید به کاهش قیمت دلار

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۹
کد خبر: 527468
پیش بینی قیمت دلار در آخرین هفته اردیبهشت / روزنه‌ های امید به کاهش قیمت دلار

درحالی‌که نوسان‌گیران سعی دارند با جوسازی پیرامون اتفاقات منطقه و مذاکرات هسته‌ای، قیمت دلار را بالا ببرند اما از روز گذشته روند صعودی متوقف شده و دلار در محدوده ۲۲۵۰۰تومان باقی مانده است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛  دلار از اواخر هفته گذشته تحت تاثیر برخی اخبار منفی پیرامون برجام مبنی بر به بن‌بست خوردن مذاکرات وارد فاز افزایشی شد و درحالی‌که قیمت آن تا ۲۰۸۰۰ کاهش یافته بود، در هفته جاری تحت تاثیر انتظارات منفی به ۲۲۷۰۰ هم رسید و نهایتا روز چهارشنبه با قیمت ۲۲۵۵۰تومان در بازار نقدی بسته شد.

این هفته به رغم وجود چند سیگنال مثبت از جمله وعده همتی به کاهش نرخ ارز و اظهارات امیدوار‌کننده برخی مسئولان درمورد نشست وین، اما دلار از مسیر صعودی بازنگشت و صرفا تحت تاثیر انتظارات منفی شکل گرفته از اخبار هفته گذشته که البته تایید هم نشد، به روند افزایشی ادامه داد تا جایی‌که طی یک هفته حدود ۶.۵درصد گران شد.

بی‌اعتنایی بازار ارز به جوسازی‌ها

اما اگرچه نوسان‌گیران تلاش کردند تا با سوء‌استفاده از درگیری‌های ایجاد شده در منطقه و بی‌نتیجه نشان دادن مذاکرات برجام، قیمت دلار را بالا برده تا زیان خود را از کاهش قیمت هفته جبران کنند ولی روند صعودی بازار از روز گذشته متوقف شده و دلار بی‌اعتنا به این جوسازی‌ها در قیمت ۲۲۵۰۰تومان ثابت مانده است.

در این میان برخی سیگنال‌ها از کاهش مجدد قیمت دلار در هفته آخر اردیبهشت ماه خبر می‌دهد؛ تداوم سیاست عرضه ارز حتی در روز‌های صعودی بازار، کاهش تدریجی حجم خرید‌ها و احتمال بالای تاثیر‌پذیری بازار از وعده همتی در روز‌های آینده از جمله عواملی است که معامله‌گران کاهشی به آن چشم دوخته‌اند.

البته برخی هم با استناد به افزایش قیمت درهم تا ۶۲۱۰تومان بر این باورند که روند صعودی دلار منطقی بوده و تا زمانی که درهم در محدوده ۶۰۰۰تومان باشد، دلار بین کانال ۲۱ تا ۲۲هزار تومان نوسان خواهد داشت؛ گفتنی است که هفته پیش کاهش نرخ این ارز به ۵۸۰۰تومان یکی از عواملی بود که باعث شد دلار کانال ۲۰هزار تومان را لمس کند.