۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

توصیه یک فعال بازار طلا به خریداران

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷
کد خبر: 527151
توصیه یک فعال بازار طلا به خریداران

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر قیمت طلا و سکه مناسب است گفت: مردم می‌توانند معاملات خرید و فروش خود را شروع کنند چراکه به نظر من قیمت‌ها به ثبات رسیده است.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره دلایل افزایش قیمت طلا و سکه توضیح داد: از ابتدای هفته با افزایش نرخ ارز و اونس جهانی، برخلاف انتظار عده‌ای از مردم روند نزولی قیمت طلا و سکه متوقف شده و طی این مدت طلا حدود ۵۲هزار و سکه ۴۰۰هزار تومان گران شده است.

این فعال بازار طلا با اشاره به وضعیت تقاضا بیان کرد: با وجود گذشت چهار روز از آغاز به کار بازار پس از یک ماه تعطیلی، همچنان تقاضایی برای خرید طلا و سکه وجود ندارد و نوسانات اخیر باعث شده مردم دست نگه دارند.

وی افزود: البته به‌رغم نبود تقاضا حباب سکه امروز متاثر از کاهش عرضه، به حدود ۴۰۰هزار تومان افزایش یافته است درحالی که هفته پیش حباب به ۱۵۰هزار تومان هم رسیده بود.

به گفته بذرافشان، هفته گذشته با ریزش قیمت‎ها میزان فروشندگان افزایش یافته بود اما از ابتدای هفته جاری بازار به حالت رکود بازگشته و نه تنها خریداری وجود ندارد بلکه فروشندگان هم منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها هستند.

این عضو اتحادیه طلا توصیه کرد: به نظر من در حال حاضر قیمت طلا و سکه مناسب است و مردم می‌توانند معاملات خرید را آغاز کنند چراکه در صورت ثبات شرایط فعلی، قیمت طلا در محدوده ۹۵۰هزار تا یک میلیون و بهای سکه هم در محدوده ۹میلیون و ۵۰۰هزار تا ۱۰میلیون تومان نوسان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: البته چنانچه تغییری در شرایط رخ دهد یعنی ارزش اونس یا نرخ ارز بالا و پایین شود و یا خبری درمورد برجام به گوش برسد، قیمت طلا و سکه تا ۱۰درصد نوسان کاهشی یا افزایشی خواهد داشت.

ورود مجدد سکه به کانال ۱۰میلیون

بذرافشان با تشریح قیمت‌ها بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۹میلیون و ۷۵۰هزار تومان افزایش یافته است؛ همچنین قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و بهای سکه یک گرمی هم به دو میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا اضافه کرد: همچنین امروز ارزش اونس جهانی با رشد ۸دلاری به ۱۸۳۸دلار، قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۲۷۰هزار و طلای ۱۸عیار هم به گرمی ۹۸۶هزار تومان رسیده است.