۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در هفته سوم اردیبهشت / سه‌ ضلعی کاهش قیمت طلا و سکه

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبر: 526070
پیش بینی قیمت طلا در هفته سوم اردیبهشت / سه‌ ضلعی کاهش قیمت طلا و سکه

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند نزولی قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته بیان کرد: با توجه به احتمال بالای توافق ایران و آمریکا، پیش‌بینی من کاهش مجدد قیمت طلا و سکه در هفته پیش‌رو است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره روند قیمت طلا در هفته دوم اردیبهشت ماه توضیح داد: طی این هفته روند اونس جهانی افزایشی بود اما قیمت دلار کاهش قابل توجهی داشت، همین موضوع باعث شد طلا تا روز چهارشنبه حدود ۸۰هزار و سکه ۷۰۰هزار تومان ارزان شود.

او اضافه کرد: البته انتشار برخی اخبار منفی روند قیمت‌ها را در آخرین روز هفته تغییر داد و باعث شد طلا و سکه اندکی با افزایش قیمت مواجه شود.

به گفته محمدولی، تعطیلی بازار طلا از اواسط فروردین ماه و افت شدید معاملات این روند نزولی را تشدید کرده، اگرچه بازار طلا از سال گذشته درگیر رکود شده بود اما وضعیت امسال قابل مقایسه با هیچ سالی نیست.

رییس اتحادیه طلا با تشریح عوامل موثر بر کاهش قیمت طلا و سکه تصریح کرد: افت نرخ ارز متاثر از اخبار مثبت پیرامون برجام، نبود تقاضا تحت تاثیر تعطیلی بازار و ریسک بالای معامله در چنین شرایطی و همچنین کاهش میزان نقدینگی سه عامل موثر بر افت قیمت طلا و سکه از ماه‌های پایانی سال۹۹ تا کنون است.

محمدولی تاکید کرد: درحال حاضر طلا و سکه همپای قیمت دلار پایین آمده و اگرچه به محدوده منطقی رسیده اما چنانچه نشست وین به نتیجه مثبتی برسد و توافق صورت بگیرد، شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

سیر نزولی قیمت طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت

این فعال بازار طلا در پایان به روند قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این هفته قیمت سکه امامی و طرح قدیم با حدود ۳۵۰هزار تومان کاهش به ترتیب به ۹میلیون و ۵۵۰هزار و ۹میلیون و ۳۵۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: نیم سکه ۲۰۰هزار تومان ارزان شد و آخرین قیمت آن پنج میلیون و ۱۰۰هزار تومان است، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی هم به ترتیب با ۳۵۰هزار و ۱۰۰هزار تومان کاهش، سه میلیون و ۵۰هزار و یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان است؛ این هفته بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار با کاهش ۱۴۰هزار تومانی به چهار میلیون و ۷۰هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار با حدود ۳۰هزار تومان افت ارزش به ۹۴۰هزار تومان رسید.