۰ نفر

پیش بینی عجیب سردبیر کوین دسک؛

بیت کوین شاید یک میلیون دلار شود!

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبر: 526051
بیت کوین شاید یک میلیون دلار شود!

سردبیر کوین دسک بیت کوین را یک دارایی فوق العاده جذاب برای نگهداری دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در حالی که برخی از کارشناسان بازارهای مالی معتقدند ارزش بیت کوین همین حالا هم بسیار بیشتر از چیزی است که باید باشد، سردبیر کوین دسک معتقد است که احتمال رسیدن قیمت هر واحد بیت کوین به هزار دلار طی پنج سال آینده دور از ذهن نیست. وی در مصاحبه با یاهو فاینانس با اشاره به محدود بودن تعداد بیت کوین های قابل استخراج گفت: بیت کوین یک کالای محدود است و با توجه به تقاضای بالای آن تابع اصل کمیابی است.  

سردبیر کوین دسک، بیت کوین را یک دارایی فوق العاده جذاب برای نگهداری دانست که یک روز به ارزش یک میلیون دلار می رسد و افزود: هلوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴ اتفاق می افتد و در آن زمان یک جهش قیمتی بسیار بزرگ در بیت کوین خواهیم داشت. (هلوینگ به یکی از شروط برنامه نویسی شده بیت کوین اشاره دارد که طی آن هر چهار سال یکبار پاداش استخراج بیت کوین نصف مقدار قبل می شود و این میزان فعلا ۶.۲۵ واحد بیت کوین است. )

ارزش بازار بیت کوین به عنوان بزرگ ترین ارز دیجیتالی جهان در حال حاضر چیزی در حدود یک تریلیون دلار است که نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر شده است. ارزش بازار بیت کوین بیشتر از ارزش بازار شرکت های مشهوری همچون فیس بوک، تسلا و علی بابا است. بسیاری از همین شرکت های بزرگ وارد بازار بیت کوین شده اند و همین شرکت تسلا حدود ۲.۵ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد. بانک های بزرگ نیز همچون جی پی مورگان و گلدمن ساکس با الهام گرفتن از رمزارزها به دنبال توسعه رمزارزهای مخصوص به خود هستند.  

با این حال برخی از منتقدان رمزارزها هنوز معتقدند که ارزهای دیجیتالی یک حباب بزرگ هستند. مایک نووگراتس، سرمایه گذار مشهور پیشتر ارزهای دیجیتالی را یک بازی پانزی دانسته بود که پایان خوشی در انتظار آن ها و سرمایه گذارانشان نخواهد بود.