۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۴اردیبهشت / تنفس بازار ارز بعد از سقوط دو روزه

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶
کد خبر: 525270
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۴اردیبهشت / تنفس بازار ارز بعد از سقوط دو روزه

روز گذشته درحالیکه دلار با سرعت بالا روی دور نزولی قرار گرفته بود به یکباره ترمز کشید و اگرچه در ساعاتی از معاملات قیمت آن در بازار آزاد کانال ۲۱هزار تومان را دید اما در نهایت با قیمت ۲۲هزار تومان بسته شد اما دلیل این تغییر مسیر چه بود؟

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ روند نزولی دلار از روز شنبه تا ظهر دیروز سرعت گرفته بود تا جاییکه قیمت آن از کانال ۲۳ به ۲۱هزار تومان کاهش یافت اما ورق بازار در میانه روز برگشت و در نهایت دلار با قیمت ۲۲هزار تومان به کار خود پایان داد؛ البته این تغییر جهت تا آخر شب در معاملات پشت‌خطی حمایت شد و قیمت دلار در این بازار به ۲۲۳۰۰تومان افزایش یافت.

این سیگنال افزایشی به بازار نقدی امروز سرایت کرد و دلار برخلاف انتظار با قیمت ۲۲۳۵۰تومان معاملات را شروع کرد و تا ساعت انتشار این خبر با اندکی کاهش به ۲۲۰۷۰تومان در بازار نقدی و ۲۲۰۲۰تومان در معاملات پشت‌خطی رسید.

در این راستا برخی فعالان بازار با استناد به تجربه‌های قبلی بر این باورند که دلار وارد فاز صعودی خواهد شد چراکه سال گذشته در پی اعلام پیروزی بایدن هم دلار به سرعت وارد مدار نزولی شده بود اما پس از رسیدن به کف ۲۱هزار تومان به سرعت افزایش خواهد یافت. 

اما با توجه به افزایش احتمالات نسبت به توافق و رسیدن سیگنال‌های مثبت از سوی نشست برجامی وین، بیشتر معامله‌گران معتقدند که مقصد بعدی دلار دوباره نزولی خواهد بود و در این میان انتشار هر خبر منفی مجددا بر رفتار بازار البته در کوتاه‌مدت تاثیر خواهد گذاشت.