۰ نفر

پورابراهیمی؛

با ارز ۴۲۰۰تومانی به تولید و صادرات جفا می‌شود

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶
کد خبر: 524243
با ارز ۴۲۰۰تومانی به تولید و صادرات جفا می‌شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی جفا به تولید و صادرات کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در کارگروه تحقق شعار سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: اولویت‌های استانی و تعیین‌تکلیف طرح‌های نیمه‌تمام و نیمه‌فعال مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: در حال بررسی طرح اصلاح اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هستیم تا بتوانیم جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد کشور را ارتقا دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خواستار هم‌افزایی اتاق بازرگانی کرمان با اتاق بازرگانی تهران شد تا کارهای استانی و ملی انطباق پیدا کند و این امر موجب ارتقای برنامه‌ها شود.

پورابراهیمی اضافه کرد: کارگروه حمایت از بازرگانی و صادرات استان کرمان تشکیل شود تا بتوان صادرات محصولات کشاورزی و سایر اقلام را مدیریت کرد و شاهد مشکلات در زمینه تولیدات کشاورزی نباشیم.

 وی با انتقاد از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی جفا به تولید و صادرات کشور است و بهای تمام شده هر کیلوگرم مرغ با گزارش رسمی وزارت صمت با قیمت آزاد بیش از ۲۲ هزار تومان نیست اما ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دهیم و قیمت تمام‌شده مرغ دو برابر ارز آزاد است.

پورابراهیمی بیان داشت: تلاش کردیم واگذاری‌های جدید معادن به افراد اهل صورت گیرد، اما گزارش نگران‌کننده‌ای داریم که بعضی‌ها از خلا آیین‌نامه‌ای استفاده کرده‌اند وارد مزایده شده‌اند و دوباره تکرار موارد قبلی را داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مزایده اخیر معادن کرمان را به صلاح استان نمی‌دانیم مگر اینکه تضمین لازم برای عملیات معدنی در استان اخذ کنید تا منجر به عملیات اجرایی شود.