۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش اصلاحی فلزات گرانبها / فلز زرد عقب نشینی کرد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبر: 522709
کاهش اصلاحی فلزات گرانبها / فلز زرد عقب نشینی کرد

قیمت معاملات آتی طلا و نقره روز گذشته در ایالات متحده روند کاهشی در پیش گرفت، این روند نزولی در حالی است که پس از دستاوردهای چند روز اخیر و در نهایت هر دو فلز روز چهارشنبه به بالاترین سطح چند هفته‌ای رسیدند.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ علیرغم کاهش قیمت‌ها در معاملات روز گذشته، روند صعودی قیمت‌ها همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با ۱۲.۳۰ دلار کاهش به قیمت ۱۷۸۰.۸۰ دلار در هر اونس و نقره آتی می در بازار کومکس نیویورک با ۰.۳۷۵ دلار کاهش به قیمت ۲۶.۱۹۵ دلار در هر اونس معامله شد.

در بازار فلزات گرانبها تاکنون توجه زیادی به جمع شدن نیروهای نظامی روس در حوالی مرز روسیه و اوکراین نشده است. اگر روسیه اقدام نظامی در اوکراین انجام دهد، این مساله می‌تواند به سرعت تبدیل به یک بحران بزرگ ژئوپلتیکی شده و قیمت فلزات گرانبها را تحت تاثیر قرار دهد.

در بازارهای جهانی سهام معاملات روز گذشته عمدتا روندی باثبات داشت. در ایالات متحده در پایان معاملات روز هر سه شاخص اصلی کاهش یافتند این در حالی است که روند افزایشی معاملات طی هفته گذشته، ثبت رکوردهای جدید در شاخص‌ها را رقم زده بود.

در بازارهای مهم خارجی شاخص دلار آمریکا تغییر چندانی به ثبت نرساند. قیمت نفت خام نیمکس اندکی افزایش یافت و هر بشکه در حدود ۶۱.۵۰ دلار معامله شد. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا نیز روز گذشته در محدوده ۱.۵۶ درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای ژوئن از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارهای روزانه قیمت‌ها بیانگر شکل گیری یک روند افزایشی است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌های آتی رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۲۳.۲۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۱۷.۶۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۶۳.۵۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۵۰ دلار در هر اونس در عنوان است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره ممکن است از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار باشد. نمودارهای روزانه بیانگر شکل گیری یک روند افزایشی هستند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به سطح پشتیبانی فنی و کمترین قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۴.۶۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۶.۷۳ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۷ دلار در هر اونس قرار گرفته است این در حالی است که سطح پشتیبانی نخست نقره ۲۶ در در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۲۵.۶۷ دلار در هر اونس مشاهده شده است.