۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

طلا دوباره گران می‌شود؟

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۰۴
کد خبر: 522374
طلا دوباره گران می‌شود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به اینکه قیمت طلا و سکه در حال حاضر تقریبا واقعی است به نظر نمی‌رسد صعود یا سقوط چندانی در انتظار این بازار باشد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش دوباره قیمت طلا و سکه اظهار کرد: امروز علاوه بر افزایش حدود ۱۵دلاری اونس جهانی، روند دلار هم تحت تاثیر برخی اخبار صعودی شد و به تبع آن قیمت طلا و سکه هم افزایش یافت.

به گفته محمدولی، اگرچه طلا به مرز یک میلیون و سکه به کانال ۹میلیون تومان رسیده بود اما امروز قیمت طلا متاثر از عوامل گفته شده حدود ۲۰هزار و سکه ۲۳۰هزار تومان گران شد، این درحالیست که همچنان بازار طلا و واحدهای طلافروشی تعطیل و تقاضا به شدت افت کرده است.

رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی روند قیمت‌ها بیان کرد: واکنش طلا و سکه به اخبار و نوسانات دلار به حداقل رسیده بنابراین انتظار افزایش یا کاهش چشمگیری در قیمت‌ها نداریم؛ البته با توجه به خبرهای خوبی که درمورد برجام به گوش می‌رسد، درصورت توافق ایران و آمریکا شاهد کاهش جزیی قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

این فعال بازار طلا با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: قیمت سکه امامی با رشد ۳۲۰هزار تومانی به ۱۰میلیون و ۳۲۰هزار و بهای سکه طرح قدیم با ۲۰۰هزار تومان افزایش به ۱۰میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید.

محدولی اضافه کرد: قیمت نیم سکه هم پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۱۰۰هزار تومان است؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار طبق ارزش اونس و نرخ ارز به چهار میلیون و ۴۲۱هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۰هزار تومان افزایش یافت.