۰ نفر

۷حقیقت عجیب در مورد بیت‌کوین که نمی‌دانستید

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۵۵
کد خبر: 522143
۷حقیقت عجیب در مورد بیت‌کوین که نمی‌دانستید

چند حقیقت عجیب در مورد بیت کوین وجود دارد که شاید همه از آن بی خبر باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیت کوین فقط یک ارز دیجیتال نیست. درواقع یک احساس بین المللی است که به ایجاد یک انقلاب گسترده تکنولوژیکی کمک کرده است. برنامه نویسان به لطف این ارز رمزپایه بیش از هر زمان دیگری در درک بلاکچین سرمایه گذاری می‌کنند و مزایای آن همچنان نتیجه می‌دهد. دنیایی که بیت کوین ایجاد کرده باورنکردنی است. اکنون مردم در مورد گزینه‌های استخراج بیت کوین صحبت می‌کنند، در مورد چگونگی سرمایه گذاری در بیت کوین صحبت می‌کنند و حتی در مورد اینکه بلاکچین چگونه می‌تواند به فقر جهان پایان دهد صحبت می‌کنند.

۱- در واقع نوعی نبرد در مورد آینده بیت کوین در جریان است

کاربران اصلی بیت کوین که اکثراً هکر، مهندس و مجرم بودند، می‌خواهند ناشناس بمانند و بیشتر می‌خواهند از نهادینه شدن در امان بمانند؛ و حالا بانک‌ها و شرکت‌ها با مشاهده سودآوری آن، کار خود را آغاز کرده اند. در واقع آنچه که در ابتدا مطرح بود این بود که بیت کوین وسیله‌ای برای قاچاقیان بود تا بدون ردیابی از قانون فرار کنند. اما با گسترش هرچه بیشتر آن حالا بسیاری از بانک و موسسات مختلف تصمیم به سودآوری از ان کرده اند.

۲- اولین معامله مالی با استفاده از بیت کوین برای دو پیتزا انجام شد

تا به حال فکر کرده اید اولین معامله بیت کوین چیست؟ باور کنید یا نکنید، پاسخ ممکن است شما را متعجب کند. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که این یک معامله مواد مخدر یا پول اسلحه بوده است. اگرچه برخی از مواردی که در مورد بیت کوین نمی‌دانستید، این پاسخ به طرز شگفت انگیزی مفید است. اولین پرداخت واقعی دنیا با استفاده از بیت کوین در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۱۰ اتفاق افتاد. یک برنامه نویس که در ۱۰ هزار بیت کوین سرمایه گذاری کرده بود تصمیم گرفت همه آن‌ها را در دو پیتزا از پاپا جان خرج کند. گفته می‌شود پیتزا‌ها خوشمزه بودند، اما به نوعی، ما حاضریم شرط بگذاریم که ممکن است برنامه نویس خودش را سرزنش کند. اگر آن ۱۰ هزار بیت کوین پس انداز می‌شد، ارزش آن‌ها امروز ۸۲ میلیون دلار یا بیشتر خواهد بود.

۳- NSA می‌داند خالق بیت کوین کیست

NSA بسیار کنجکاو بود که بفهمد بنیانگذار بیت کوین واقعاً چه کسی است و بنابراین آن‌ها آن را به تنهایی کشف کردند. آن‌ها با استفاده از تجزیه و تحلیل هاردکور نوشته‌های Satoshi، توانستند شخصی را که پشت ارز رمزنگاری شده است، پیدا کنند. با این حال، آن‌ها هرگز نام او را علنی نکردند.

۴- از دست دادن کلید خصوصی خود در بیت کوین به معنای از دست دادن کلا بیت کوین شماست

معاملات بیت کوین با استفاده از یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی انجام می‌شود. کلید خصوصی شما پیوندی است که به شما امکان می‌دهد کیف پول بیت کوین خود را خصوصی و ایمن نگه دارید. با از دست دادن کلید خصوصی شما در واقع باعث از دست رفتن کل بیت کوین شما میشود و دیگر نمیتوانید به بیت کوین‌های خود در شبکه دسترسی داشته باشید. همچنین باید گفت که اگر کسی به کلید‌های خصوصی شما دسترسی داشته باشد میتواند به راحتی به تمام بیت کوین‌های شما در شبکه دسترسی داشته باشد.

۵- بیت کوین یک صنعت گسترده استخراج را به وجود آورد

شاید بدانید که استخراج بیت کوین می‌تواند سودآور باشد و حتی در یک زمان ممکن است فکر کرده باشید که سخت افزار استخراج بیت کوین را نیز تهیه کنید. اما باید بگوییم که شما قیمت‌های دستگاه‌های استخراج آنقدر بالا است که میلیون‌ها برای شما هزینه داشته باشد. یکی از مواردی که در مورد بیت کوین نمی‌دانید این است که قیمت استخراج آن در حال افزایش است و به سرعت در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای است که شرکت‌های بزرگ استخراج تنها شرکت‌هایی هستند که می‌توانند به اندازه کافی سودآوری داشته باشند تا از نظر مالی ثبات داشته باشند.

۶-شبکه بیت کوین در حال حاضر قدرتمندتر از بهترین ابر رایانه‌های جهان است

عدم تمرکز به این معنی است که ما می‌توانیم از قدرت محاسبه تعداد زیادی از سیستم‌های مختلف بهره بگیریم یک مثال ساده ۵۰۰ کامپیوتر قدرتمند جهان دارای قدرت محاسبه ترکیبی یک چهارم یک exaFLOP هستند که در نوع خود نشان دهنده قدرت بالای بیت کوین به عنوان یک شبکه غیر متمرکز است.

۷- بیت کوین بیشتر از آنچه فکر می‌کنید برق مصرف می‌کند

استخراج بیت کوین انرژی زیادی را درگیر خود میکند. در واقع، به همین دلیل مردم نگران هستند که استخراج بیت کوین باعث از بین رفتن محیط زیست می‌شود. آنچه ممکن است متوجه نشوید این است که هر معامله کوچک بیت کوین از نظر انرژی چقدر می‌تواند نیاز داشته باشد. یک معامله تنها با بیت کوین بسیار پیچیده است، یک معامله واحد انرژی کافی برای تأمین انرژی سه خانه را می‌گیرد. حتی اگر ماینر باشید، این یکی از مواردی است که در مورد بیت کوین نمی‌دانید.