۰ نفر

داج به ماه می‌رود؛

شوک جدید ایلان ماسک به بازار رمزارزها

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
کد خبر: 521056
شوک جدید ایلان ماسک به بازار رمزارزها

ایلان ماسک دومین مرد ثروتمند جهان دوباره توانست با توییت خود موج بزرگی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده و نگرانی‌هایی جدی در مورد حبابی شدن قیمت ارزهای دیجیتال به وجود آورد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، ایلان ماسک، مالک تسلا موتورز و دومین مرد ثروتمند جهان دوباره توانست با توییت خود بازار موج بزرگی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده و نگرانی‌هایی جدی در مورد حبابی شدن قیمت ارزهای دیجیتال به وجود آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  مهر، ارزش داج‌کوین، که یکی از ارزهای دیجیتال است که نماد آن تصویر یک سگ نژاد شیبا می‌باشد، به دنبال توییت ایلان ماسک در یک روز بیش از ۲ برابر شد و رشد خود در ۷ روز گذشته را به رقم خیره‌کننده ۴۰۰ درصد رساند.

این ارز دیجیتال که در ابتدا به عنوان یک شوخی آغاز به کار کرده بود، حالا به یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان تبدیل شده و ارزش بازار آن به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است. از این میزان ۲۰ میلیارد دلار آن ظرف تنها ۲۴ ساعت به وجود آمده است. قیمت این ارز دیجیتال در انتهای این هفته به رکورد تاریخی ۳۲ سنت رسید.

ایلان ماسک در توئیتر خود با انتشار تصویری نوشت: داج به ماه می‌رود.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از این توئیت این گونه برداشت کردند که قیمت این ارز دیجیتال سر به ماه خواهد کشید.

این ارز دیجیتال در یک سال اخیر ۱۲,۶۰۰ درصد رشد کرده و احتمالاً چندین میلیاردر به وجود آورده است.

تحلیل‌گر شرکت سرمایه‌گذاری فری‌ترید، دیوید کیمبرلی، می‌گوید: رشد حبابی داج‌کوین مثال دیگری از این است که مردم ارزهای دیجیتال را به این علت نمی‌خرند که فکر می‌کنند آنها واقعاً ارزشمند هستند، بلکه آنها به این امید دارند که موجی از خرید ارز دیجیتال به وجود آمده و باعث افزایش قیمت شده تا آنها بتوانند در قیمتی بالاتر آن را فروخته و سود سریعی به دست آورند.