۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

طلا به بالاترین سطح شش هفته‌ای رسید / فلز زرد آماده عبور از کانال ۱۸۰۰دلاری

۲۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳
کد خبر: 520927
طلا به بالاترین سطح شش هفته‌ای رسید / فلز زرد آماده عبور از کانال ۱۸۰۰دلاری

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده روند افزایشی در پیش گرفت، در معاملات روز گذشته قیمت طلا در بالاترین قیمت شش هفته‌ای و نقره در بالاترین سطح سه هفته گذشته قرار گرفت.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ وضعیت فنی کوتاه مدت هر دو فلز امروز با چرخش قابل توجهی به سمت صعودی حرکت کرد. کاهش ارزش دلار آمریکا در بازار ارز و افزایش چشمگیر قیمت نفت خام در طول هفته جاری از جمله محرک‌های اصلی بازار فلزات گرانبها بوده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با ۳۰.۹۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۶۷.۱۰ دلار در هر اونس و نقره آتی می در بازار کومکس نیویورک با ۰.۴۳۶ دلار افزایش به قیمت ۲۵.۹۵۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. شاخص‌های سهام در ایالات متحده روند صعودی قابل توجهی به ثبت رساندند تا جایی که شاخص داو جونز برای نخستین بار موفق به عبور از مرز ۳۴ هزار واحدی شد، در حالی که داو جونز موفق به ثبت رکوردی جدید شد، دو شاخص دیگر نیز در آستانه فتح رکوردهای جدید قرار گرفته‌اند. در اروپا نیز شاخص استاکس یک شبه به بالاترین سطح تاریخی خود دست یافت.

در بازارهای مهم خارجی، شاخص دلار آمریکا تنها اندکی افزایش یافت، به نظر می‌رسد روند صعودی شاخص دلار در هفته جاری رنگ باخته باشد. قیمت نفت خام نیمکس هم بدون تغییر و با حفظ ثبات در حدود ۶۳.۳۰ دلار در هر بشکه معامله شد. همچنین بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالت متحده به ۱.۶۱۸ درصد رسید.

ظلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، قیمت‌های آتی طلای ژوئن روز گذشته به بالاترین سطح خود در شش هفته گذشته رسید و معاملات دیروز روند صعودی از معاملات اخیر را شکل داد. در حال حاضر روند صعودی و نزولی معاملات در یک سطح کلی در بازارهای کوتاه مدت قرار دارند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی بالاتر از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن قیمت‌ها به کمتر از سطح پشتیبانی فنی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۲۳.۲۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا بر روی بالاترین قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۷۹.۶۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت بر روی ۱۷۷۵ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا ۱۷۵۹.۴۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

قیمت معاملات آتی نقره روز گذشته به بالاترین سطح سه هفته گذشته خود دست یافت. روند صعودی و نزولی قیمت نقره در یک سطح کلی فنی در معاملات کوتاه مدت قرار گرفته است. پس از معاملات روز گذشته، روند نزولی ده هفته‌ای نقره در نمودارهای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به سطح حمایت کامل و کمترین قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۴.۶۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۶.۰۷ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۶.۵۰ دلار در هر اونس قرار گرفته در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی پایین‌ترین نرخ معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۳۸ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است.