۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

پیش بینی قیمت طلا در ماه رمضان / تشدید رکود بازار در ماه‌های ابتدایی سال

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷
کد خبر: 520224
پیش بینی قیمت طلا در ماه رمضان / تشدید رکود بازار در ماه‌های ابتدایی سال

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از تشدید رکود بازار ناشی از بسته بودن طلافروشی‌ها خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود رکود و کاهش قیمت‌ها تا پایان ماه رمضان ادامه داشته باشد.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛  نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین با اشاره به تغییر مسیر بازار طلای امروز بیان کرد: اگرچه روز گذشته بازار طلا تحت تاثیر رشد نرخ ارز در مسیر افزایشی قرار گرفته بود اما امروز به دلیل کاهش اونس جهانی و قیمت دلار، طلا و سکه اندکی ارزان شده است.

او خاطرنشان کرد: برخلاف سال‌های قبل، از ماه‌های پایانی سال۹۹ حجم تقاضا و قیمت طلا و سکه کاهش یافت و بعد از بازگشایی بازار هم این وضعیت تغییری نکرد تا اینکه با شروع موج چهارم کرونا و تعطیلی طلافروشان رکود بازار طلا تشدید شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا به تاثیر اتفاقات سیاسی در این روند اشاره کرد و گفت: نشست برجام و صحبت‌هایی که درمورد ارتباط ایران و غرب گفته می‌شود، باعث بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان طلا و افزایش رکود بازار شده است.

بذرافشان با پیش‌بینی قیمت‌ها تا پایان ماه رمضان اظهار کرد: از آنجاکه بازار تا پایان فروردین تعطیل است و این محدودیت با ماه رمضان همزمان شده پیش‌بینی می‌شود که رکود بازار و کاهش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار باشد.

قیمت طلا و سکه ۲۴فروردین

این فعال بازار طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: امروز قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۴۵۰هزار، سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۲۰۰هزار و حباب سکه به ۳۵۰هزار تومان کاهش یافته است.

بذرافشان اضافه کرد: نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۱۸۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰هزار و سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۴۸۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۵هزار تومان رسید.