۰ نفر

معیارهای یک صرافی آنلاین خوب

۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲
کد خبر: 519280
معیارهای یک صرافی آنلاین خوب

بیت کوین پرطرفدارترین ارز دیجیتال دنیا است که هر روز معاملات زیادی بر روی آن انجام می‌شود؛ آسان‌ترین راه برای خرید و فروش بیت کوین، مراجعه به سایت‌های مربوط به آن است.

سایت خرید و فروش بیت کوین

دو راه برای خرید و فروش بیت کوین وجود دارد؛ یکی از راه‌ها خرید به صورت مستقیم و حضوری است که کمی وقت‌گیر است و راه دیگر خرید و فروش از طریق سایت و صرافی آنلاین است که نسبت به راه اول محبوبیت بیشتری دارد.

برای اینکه بتوانید در امنیت کامل خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام دهید، باید با توجه به برخی نکات، بهترین سایت خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزها را پیدا کنید؛ در ادامه این نکات را به شما خواهیم گفت.

Screenshot_2021-04-10 محتوای شماره

چند نکته برای پیدا کردن بهترین سایت خرید و فروش بیت کوین

بهترین سایت‌ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال ویژگی‌هایی که در ادامه گفته می‌شود را دارا هستند؛ می‌توانید با استفاده از این نکات و ویژگی‌ها، مناسب‌ترین سایت را برای خودتان انتخاب کنید.

امنیت

امنیت مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی بهترین سایت خرید و فروش بیت کوین است؛ اگر یک سایت و صرافی آنلاین امنیت نداشته باشد، بدون شک یک کاربر هم در آن معاملاتش را انجام نمی‌دهد؛ به همین دلیل هدف اصلی تمام سایت‌ها و صرافی‌های آنلاین، ایجاد و حفظ امنیت است.

اگر یک سایت تمام ویژگی‌های مثبت را داشت اما از امنیت بالایی برخوردار نبود، به هیچ عنوان در آن خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را انجام ندهید؛ انجام معاملات در سایتی که امنیت ندارد، باعث می‌شود تمام اطلاعات محرمانه شما فاش و در نهایت خطرات زیادی آن‌ها را تهدید کند.

سایت‌هایی که مورد حمله هکرها قرار نمی‌گیرند یا اجازه هک کردن به آن‌ها را نمی‌دهند، از امنیت خوبی برخوردار هستند؛ امنیت برخی سایت‌ها به گونه‌ای است که به راحتی مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد و ساختار کلی سایت و صرافی آنلاین را بر هم خواهد زد و خرید و فروش بیت کوین در آن صرافی با خطرات زیادی مواجه می‌شود.

سابقه

با سابقه بودن یک سایت و صرافی آنلاین هم یکی دیگر از نکات مهم‌ در انتخاب بهترین سایت برای خرید و فروش بیت کوین است؛ برای اکثر سایت‌هایی که امنیت بالایی دارند، سابقه به مرور زمان به دست می‌آید.

به طور کلی، محبوب‌ترین صرافی‌های آنلاین در کشور ما و دیگر کشورهای جهان از سابقه زیادی برخوردار هستند و همین امر باعث می‌شود که روز به روز تعداد کاربران و افرادی که معاملاتشان را در آنجا انجام می‌دهند، بیشتر شود.

احراز هویت

احراز هویت در تمامی صرافی‌های آنلاین کشور ما انجام می‌شود؛ بر خلاف تصورات اکثر کاربران و تریدرهای ارز دیجیتال، هرچه مراحل احراز هویت سخت‌تر و دقیق‌تر باشد، امنیت معاملات بیشتر خواهد بود.

به طور کلی، کاربرانی که احراز هویت را انجام می‌دهند از این کار راضی نیستند و معتقدند که باید مراحل آسان‌تر شود و یا به صورت کلی احراز هویت انجام نشود؛ اما باید بدانند که با انجام ندادن احراز هویت، امنیت خودشان به خطر می‌افتد و در نتیجه اطلاعات محرمانه آن‌ها فاش خواهد شد.

پولشویی در صرافی‌ها و سایت‌هایی که ارز دیجیتال را به ارز فیات تبدیل می‌کنند بیشتر اتفاق می‌افتد و به همین دلیل است که حتما باید احراز هویت در آن‌ها انجام شود؛ انجام احراز هویت هم امنیت سایت را بالا خواهد برد و هم موجب بالا رفتن امنیت معاملات و حفظ اطلاعات شما خواهد شد.

مدارکی که برای احراز هویت باید به این سایت‌ها و صرافی‌های آنلاین ارائه دهید، مدارک هویتی خواهند بود؛ اگر سایت معتبر، امن و با سابقه باشد، به هیچ عنوان خطری مدارک شما را تهدید نمی‌کند.

به دلیل انجام نشدن احراز هویت ایرانیان در اکثر صرافی‌های آنلاین خارجی خرید و فروش بیت کوین، شما نمی‌توانید در این صرافی‌ها معاملاتی را انجام دهید؛ بنابر این، باید بهترین سایت خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال را از بین سایت و صرافی‌های آنلاین ایرانی انتخاب کنید.

Screenshot_2021-04-10 محتوای شماره(1)

شارژ کردن حساب

شارژ کردن حساب در صرافی‌های آنلاین و سایت‌ خرید و فروش بیت کوین چند راه دارد؛ البته در کشور ما فقط می‌توان از طریق شبکه شتاب حساب را شارژ کرد و این مسئله برای کشورهای خارجی که می‌توانند از راه‌های مختلف مانند پی‌پال، ویزا کارت، مستر کارت و ... حسابشان را شارژ کنند اهمیت خواهد داشت.

طبیعی است هر سایت و صرافی آنلاینی که راه‎های بیشتری را برای شارژ کردن حساب مقابل کاربرانش قرار دهد، نسبت به سایت‌هایی که فقط از یک یا دو راه برای شارژ حساب بهره می‌گیرند بهتر است.

کارمزد

معمولاً صرافی‌ها و سایت‌ها دو نوع کارمزد دریافت می‌کنند؛ یکی از آن‌ها کارمزد معامله و دیگری کارمزد انتقال است که مبلغی از معامله و انتقال با توجه به میزان معامله از حساب شما کسر می‌شود.

از آن‌جایی که حجم معاملات بیت کوین بسیار بالا است و قیمت زیادی هم دارد، میزان کارمزد دریافتی از سوی سایت‌ها اهمیت بالایی دارد؛ هر سایتی که کارمزد کمتری دریافت می‌کند، می‌تواند جزء گزینه‌هایتان برای انتخاب بهترین سایت خرید و فروش بیت کوین قرار بگیرد.

البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان میزان کارمزد را فدای دیگر ویژگی‌ها به ویژه امنیت نکنید؛ ممکن است به دلیل دریافت کارمزد کمتر، به سراغ سایتی بروید که هیچ امنیتی ندارد که این کار کاملا اشتباه است و پیشنهاد می‌شود از انجام این کار پرهیز کنید.

کارمزد انتقال هم هنگام واریز و برداشت از سایت، کسر خواهد شد؛ کارمزد گرفته شده توسط هر سایت با سایت دیگر متفاوت است و این مسئله به میزان تراکنش‌های شما هم بستگی خواهد داشت.

سایت خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نیل، همواره به فکر کاربرانش بوده و به همین دلیل کمترین کارمزد را دریافت می‌‎کند؛ اگر به دنبال سایتی با امنیت بالا، سابقه درخشان می‌گردید که کارمزد کمی هم دریافت کند، نیل می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

پشتیبانی

پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته سایت و صرافی‌های آنلاین نیز اهمیت زیادی دارد؛ ممکن است به دلیل پشتیبانی ضعیف یک سایت، ضرر زیادی به شما تحمیل شود که به هیچ عنوان خوشایند نیست.

هر سایت و صرافی آنلاین چند فرد را به عنوان پشتیبان انتخاب می‌کند که می‌توانید سوال‌های مرتبط با بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را از آن‌ها بپرسید؛ در صورت بروز مشکل نیز می‌توانید مشکل را با آن‌ها در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود.

جمع بندی نهایی

سایت نیل امن‌ترین مکان برای انجام معاملات شما خواهد بود؛ در این سایت می‌توانید انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را خرید و فروش کنید و سود خوبی به جیب بزنید. پشتیبانی آنلاین نیل هم در کنار شما است تا بتوانید مشکلاتتان را با آن در میان بگذارید و آن‌ها را با کمک پشتیبانی برطرف نمایید.