۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در روزهای نوسانی بازار ارز/ ثبات بازار در سومین روز هفته

۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبر: 518059
پیش بینی قیمت طلا در روزهای نوسانی بازار ارز/ ثبات بازار در سومین روز هفته

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از ثبات قیمت طلا و سکه در بازار امروز خبر داد و گفت: نوسان نرخ ارز مثل سال قبل نیست و به همین دلیل قیمت طلا و سکه هم از زمان شروع بازار تا کنون تغییر چندانی نکرده است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به قیمت‌های امروز طلا و سکه اظهار کرد: با شروع کار بازارهای جهانی بهای اونس اندکی کاهش یافته و قیمت دلار هم ۱۰۰تومان ارزان شده بنابراین قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته افزایشی نداشته است.

به گفته کشتی‌آرای، از زمانی که بازار ارز شروع به کار کرده قیمت دلار اندکی نوسان داشته اما قابل مقایسه با سال قبل نیست، به همین دلیل قیمت طلا و سکه هم تقریبا به ثبات رسیده و هیجانات بازار تخلیه شده است.

کشتی‌آرای درباره وضعیت تقاضا هم بیان کرد: رکود بازار طلا از بین نرفته و همچنان کسی تمایلی به خرید طلا و سکه نشان نمی‌دهد، اما درصورتی که ثبات قیمت‌ها ادامه‌دار باشد باعث بازگشت اعتماد مردم و افزایش تقاضا برای طلا و سکه خواهد شد.

او با پیش‌بینی قیمت‌ها در روزهای آینده خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا گفته‌ام قیمت طلا متاثر از نرخ ارز و اونس جهانی است؛ اگر در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت دلار باشیم طلا و سکه هم ارزان خواهد شد.

قیمت طلا و سکه ۱۶فروردین ماه۹۹

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی ۱۰میلیون و ۷۶۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار تومان است.

کشتی‌آرای افزود: قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۴۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۶۰۶هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار گرمی یک میلیون و ۶۳هزار تومان اعلام شد.