۰ نفر

موضع نرم در سیاست‌های آمریکا؛

طلا در انتظار روزهای طلایی

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۰۶
کد خبر: 514194
طلا در انتظار روزهای طلایی

احتمالا بانک مرکزی آمریکا موضعی نرم در سیاست های خود در پیش خواهد گرفت که این امر طلا را تقویت می کند.

به گزارش رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی تقریبا  ثابت ماند زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند، بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی خود را متناسب نگه دارد و نگرانی ها در مورد افزایش تورم و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را برطرف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ هر اونس طلا امروز در معاملات 1732 دلار معامله شد.

ایگن وینبرگ، تحلیلگر کامرزبانک گفت: «طلا علی رغم تقویت ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا تحت فشار قرار نخواهد گرفت. به نظر می رسد طلا علی رغم فشارهای قوی، نسبتا تقویت شده است.»

«حقیقت ماجرا این است که بانک مرکزی آمریکا احتمالا موضعی نرم در پیش خواهد گرفت که به معنای تقویت طلاست. از طرف دیگر، به نظر می رسد، بیشتر اخبار منفی تاکنون تاثیر خود را گذاشته اند.»

برخی از سرمایه گذاران، طلا را پشتوانه ای در برابر تورم می دانند و افزایش سوددهی اوراق قرضه خزانه داری امریکا از جذابیت طلا برای سرمایه گذاری می کاهد. زیرا طلا دارایی بدون سوددهی است.

در عین حال، شاخص دلار برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و این فلز گران بها را برای مالکان ارزهای دیگر گران تر ساخت.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو فردا به نشست دو روزه خود پایان خواهد داد. بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی این کشور در سال گذشته را نزدیک صفر نگه داشته و متعهد شده است همین نرخ را تا بازگشت شرایط بازار کار به شرایط کاملا مساعد حفظ کند.