۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت دلار ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۹

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴
کد خبر: 510621
 قیمت دلار ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۹

قیمت دلار و قیمت یورو برای تاریخ ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹ اعلام شد.

20

قیمت روز دلار صرافی ملی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اطلاعات به‌روزرسانی شده در سایت صرافی ملی، قیمت دلار برای خرید 24185تومان و قیمت دلار برای فروش 24674تومان است.

قیمت روز یورو صرافی ملی

قیمت یورو برای خرید 29205تومان و قیمت یورو برای فروش 29795تومان است.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ها

به گزارش اقتصادآنلاین، در صرافی‌‌ها قیمت خرید دلار 24305تومان و فروش آن 24666تومان اعلام شد.

قیمت خرید و فروش یورو نیز به ترتیب 29209و 29663تومان است.

قیمت دلار و قیمت یورو در بازار آزاد

طبق آخرین نرخ‌های اعلام شده از سوی کانون صرافان برای  13 اسفند، قیمت دلار در بازار آزاد به 25300تومان قیمت یورو به 30400تومان رسید.

نگاهی به روند قیمت دلار از ابتدای سال۹۹

به گزارش اقتصاد آنلاین، بعد از نوسانات بالای قیمت دلار در نیمه دوم سال۹۸، امسال بازار آزاد ارز کار خود را با قیمت ۱۶۴۵۰تومان برای دلار یعنی حدود ۵۰۰تومان بیشتر از قیمت دلار در آخرین روز معاملات سال۹۸، آغاز کرد اما با شروع کار بازار و گذشت حدود یک هفته، قیمت دلار به زیر ۱۶هزار تومان سقوط کرد و در روز بیستم فروردین ماه قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به ۱۵۹۰۰تومان رسید. البته قیمت دلار در این کانال ماندگار نبود و مجددا افزایش یافت و تا اواخر فروردین ماه، قیمت دلار به ۱۶۱۵۰ تومان هم رسید اما در نهایت حرکت آن معکوس شد و دلار معاملات فروردین را با قیمت ۱۵۴۰۰تومان به پایان رساند.

قیمت دلار در بازار آزاد در نیمه اول اردیبهشت ماه نیز بین ۱۵۴۰۰ تا ۱۶۳۰۰تومان نوسان داشته اما در صرافی ملی قیمت دلار بین ۱۵۵۰۰ تا ۱۵۷۰۰ تومان متغیر بود؛ قیمت دلار آزاد در هفته اول این ماه از کف قیمت سال یعنی ۱۵۴۰۰ تومان به سقف قیمتی که۱۶۳۰۰تومان بود صعود کرد اما در هفته دوم، قیمت دلار مجددا وارد مدار نزولی شد.قیمت دلار در بازار آزاد تا اواخر اردیبهشت ماه قله ۱۷هزار تومان را نیز فتح کرد؛ تا هفته سوم خرداد ماه نیز دلار بین ۱۷۵۰۰ تا ۱۷۹۰۰ تومان در نوسان بود تا اینکه در هفته پایانی این ماه روند صعودی بازار ارز شدت گرفت و به همین ترتیب قیمت دلار از بیست‌ودوم خرداد به بعد ابتدا وارد کانال ۱۸هزار تومان شد و در آخرین روز بهار تا ۱۹هزار تومان هم رسید.

روند قیمت دلار در تابستان۹۹

بازار ارز تابستان امسال را داغ‌تر از هر سال آغاز کرد به طوریکه قیمت دلار در همان روز‌های ابتدایی تیر ماه پا به کانال ۲۰هزار تومان گذاشت و در سومین روز این ماه به ۲۰۵۰۰تومان هم رسید؛ به این ترتیب دلار توانست بعد از یک‌سال مقاومت (یعنی از مهر ماه ۹۸ که نرخ تا ۱۹۶۰۰تومان بالا رفته بود، تا تیر۹۹) وارد این نرخ دور از انتظار شود.

البته دلار در همین قیمت‌ها متوقف نشد بلکه با افزایش سرعت خود در این مدار افزایشی، تیر ماه با جهش 5هزار تومانی به ۲۵۲۰۰تومان صعود کرد. دلار در آخرین روز‌های این ماه اما تغییر جهت داد و ابتدا به ۲۴۷۰۰ و سپس در دو روز پایانی تیر به ۲۲۸۰۰ و ۲۱۵۰۰تومان کاهش یافت و در کانال ۲۱هزار تومان به کار خود پایان داد.

رفت‌وبرگشت دلار در مرداد

قیمت دلار در مرداد ماه هم نوسانات بسیاری را تجربه کرد؛ قیمت دلار اوایل این ماه ابتدا به ۲۲هزار تومان رسید و تنها با گذشت یک هفته تا ۲۴۱۵۰تومان هم پیش رفت؛ تا هفته سوم دومین ماه تابستان دلار در کانال ۲۳هزار تومان جولان می‌داد تا اینکه در بیستم مرداد دلار تا ۲۱۲۰۰تومان سقوط کرد که البته چندان در این نرخ ماندگار نبود چراکه در آخرین روز ماه مجددا به ۲۳هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است که از اردیبهشت تا مرداد، قیمت دلار صرافی‌ملی در کانال ۱۶ تا ۲۳هزار تومان نوسان داشته است.

جولان دلار در شش کانال طی ششمین ماه سال

دلار شهریور ماه را با قیمت ۲۲۹۰۰تومان شروع کرد اما طولی نکشید که دوباره فاز افزایشی به خود گرفت و طی دو هفته ابتدایی ماه به ۲۵۱۰۰تومان هم رسید؛ طی دو هفته پایانی هم دلار با دو بار کانال عوض کردن، در نهایت با قیمت تقریبی ۲۷۲۰۰تومان به کار خود در تابستان پایان داد. همچنین طی این ماه قیمت دلار در صرافی‌ملی نیز از ۲۲۵۰۰ به ۲۶۵۰۰تومان رسید.

ثبت دلار ۳۰هزار تومانی در مهرماه

در مهر ماه امسال نیز روند صعودی بازار ارز شدت گرفت به طوریکه در ابتدای ماه دلار کار خود را با ۲۷۲۶۰تومان آغاز کرد اما به سرعت وارد کانال‌های ۲۸ و ۲۹هزار تومان شد؛ طی دو هفته گذشته دلار در کانال ۲۹هزار تومان در نوسان بود تا اینکه در نوزدهم مهر ماه، دلار بعد از حدود یک ماه استقامت وارد کانال ۳۰هزار تومان شد و در این روز تا ۳۰۷۰۰تومان هم پیش رفت.

افزایش ۱۰هزار تومانی قیمت دلار در نیمه اول سال۹۹

قیمت دلار در سال 99بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در نیمه اول امسال به طور متوسط ۱۰هزار و ۵۰۰تومان افزایش یافته است. طی این مدت نرخ دلار با ۶۶.۴درصد رشد، از حدود ۱۵۹۰۰تومان در فروردین ماه به ۲۶۴۵۰تومان در پایان شهریور افزایش یافت. بر این اساس بیشترین نوسان قیمت در شهریور ماه و کمترین در فروردین ماه بوده است.

گریزی به بازار ارز سال۹۸

بازار ارز سال گذشته به دو نیمه اول و دوم سال قابل تقسیم است؛ در نیمه اول سال عمده نوسان قیمت دلار بین ۱۱ تا ۱۲هزار تومان بود اما در نیمه دوم سال به دلیل بروز یکسری اتفاقات سیاسی و اقتصادی مهم از جمله افزایش قیمت بنزین، تنش‌های موجود در منطقه و درگیری بین ایران و آمریکا، قیمت دلار از ۱۱ هزار تومان در مهر ماه تا مرز ۱۵هزار تومان در دی ماه نیز پیش رفت و در روزهای پایانی سال قیمت دلار تا ۱۵۹۰۰تومان هم افزایش یافت اما در نهایت معاملات بازار ارز سال ۱۳۹۸، با قیمت ۱۴۹۰۰تومان برای دلار آمریکا و ۱۶۹۰۰ تومان برای یورو به کار خود پایان داد.