۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۳اسفند/ استقبال بازار از افت قیمت دلار

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹
کد خبر: 510422
پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۳اسفند/ استقبال بازار از افت قیمت دلار

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز متاثر از افت ارزش اونس جهانی و نرخ ارز خبر داد.

اقتصاد آنلاین  فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: با توجه به کاهش حدود ۷دلاری اونس جهانی و روند نزولی نرخ ارز امروز طلا و سکه با کاهش قیمت رو‌به‌رو شد تا جاییکه سکه امامی مجددا به کانال ۱۰میلیون تومان بازگشت.

محمدولی ادامه داد: قیمت‌ها در بازار طلا مدتی است که به ثبات نسبی رسیده و نسبت به تغییرات نرخ ارز واکنش‌های هیجانی نشان نمی‌دهد، اما امروز بازار طلا به استقبال افت ۲۰۰تومانی قیمت دلار رفته و به همین ترتیب ارزش طلا حدود ۱۰هزار و سکه ۳۰۰هزار تومان ارزان شده است.

به گفته رییس اتحادیه طلا، تقاضا همچنان برای طلا و سکه در سطح پایینی قرار دارد چراکه فرقی نمی‌کند قیمت‌ها افزایش یا کاهش یافته بلکه شرط بازگشت خریداران ثبات بازار است؛ ضمن اینکه نبود تقاضا حباب سکه را تا حدود ۵۵۰هزار تومان پایین آورده است.

وی با پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار فردا بیان کرد: درصورت ادامه روند نزولی نرخ ارز و اونس جهانی، با توجه به نبود تقاضا در این بازار احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه وجود دارد.

قیمت طلا و سکه ۱۲اسفند ماه۹۹

محمدولی با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات ساعت (۱۵:۰۰) بازار تهران قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۸۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان کاهش یافت.

رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۲۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز به چهار میلیون و ۵۹۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۵۹هزار تومان رسیده است.