۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۱اسفند/ بازار نظاره‌گر رفت‌وبرگشت قیمت دلار

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۷
کد خبر: 509785
پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۱اسفند/ بازار نظاره‌گر رفت‌وبرگشت قیمت دلار

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ثبات نسبی قیمت طلا و سکه در بازار امروز خبر داد و گفت: در پی تعطیلی بازارهای جهانی و رفت‌وبرگشت نرخ ارز، امروز بازار نظاره‌گر مسیر دلار بود و قیمت‌ها نوسان چندانی نداشت.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به ثبات قیمت‌ها در بازار طلا بیان کرد: امروز بازارهای جهانی تعطیل بود و دلار هم حدود ۲۰۰تومان نوسان داشت به همین دلیل بازار طلا شرایط باثباتی داشت و قیمت‌ها نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نکرد.

به گفته محمدولی، امروز قیمت طلا در مقایسه با روز گذشته حدود ۱۰هزار تومان و سکه امامی ۱۰۰هزار تومان ارزان شد و انواع دیگر سکه نیز با اندکی کاهش قیمت همراه بودند.

رییس اتحادیه طلا درباره وضعیت تقاضا در بازار طلا اظهار کرد: در روزهای پایانی سال حجم معاملات در بازار طلا همچنان پایین بوده و مردم به دلیل نوسان قیمت‌ها و نااطمینانی نسبت به شرایط آینده دست از خرید و فروش طلا و سکه کشیده‌اند.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: البته وضعیت تقاضا به خصوص برای سکه تا هفته پیش بهتر بود اما این روزها رکود دوباره به بازار برگشته که در نتیجه همین کاهش خرید، حباب سکه از ۷۰۰هزار تومان هفته پیش به حدود ۵۰۰هزار تومان در بازار امروز رسیده است.

محمدولی با پیش‌بینی قیمت‌ها در روزهای آینده تصریح کرد: نگاه بازار طلا به روند قیمت دلار است و از آنجا که این بازار به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی قرار گرفته نمی‌توان چشم‌انداز دقیقی از قیمت دلار و طلا داشت؛ اما خبرهای مثبتی در مورد روابط سیاسی ایران و آمریکا به گوش می‌رسد که در صورت تحقق این موضوع می‌توان احتمال داد قیمت دلار و طلا روند نزولی در پیش داشته باشد.

قیمت طلا و سکه ۱۰اسفند ماه۹۹

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار تومان کاهش یافت.

محمدولی افزود: قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۳۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۶۶۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۷۵هزار تومان است.