۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تکلیف رمزارزها را مشخص کنید

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲
کد خبر: 509647
تکلیف رمزارزها را مشخص کنید

محمدرضا پورابراهیمی با تأکید بر ضرورت مدیریت رمزارزها در کشور گفت: یا باید مساله رمزارزها را کتمان و کنار بگذاریم و یا باید آن را مدیریت و در اختیار حاکمیت قرار دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از شکل گیری پدیده ای به نام رمزارزها در فضای منطقه ای و جهانی گفت و بیان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم این اتفاق رخ داده است. رمزارزها بستری برای ورود سرمایه گذارها و همچنین استفاده از ظرفیت آن‌ها برای فعالیت در حوزه اقتصادی محسوب می شوند.

وی با تصریح بر اینکه فارغ از اینکه بازار سرمایه کشور چه وضعیتی دارد باید نسبت به رمزارزها توجه ویژه داشته باشیم، اظهار کرد: وضعیت نامناسب فعلی بورس سبب شده است برخی از افراد جامعه به سمت رمزارزها حرکت کنند.

در حالی که سرمایه گذاری در رمز ارزها بسیار پرریسک است رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت مدیریت رمزارزها در کشور، بیان کرد: از دوره گذشته مجلس و در کمیسیون اقتصادی به موضوع ارزهای دیجیتال ورود کردیم و اعتقاد داشتیم مجموعه ای از دستگاه ها در این حوزه باید تصمیم گیری و شفاف سازی کنند. در حقیقت یا باید مسئله رمزارزها را کتمان و کنار بگذاریم و یا باید آن را مدیریت و در اختیار حاکمیت قرار دهیم.

وی با تصریح بر اینکه باید از ظرفیت رمزارزها استفاده شود، عنوان کرد: یکی از ظرفیت های رمزارزها استفاده از آن‌ها در مواجهه با تحریم است و در کنار آن می توان از آن در فضای اقتصادی داخلی و بین الملل استفاده کرد. از این منظر کمیسیون اقتصادی به این حوزه ورود کرده است و جلسات متعددی با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت و همچنین وزارت نیرو به دلیل برق مصرفی، برگزار کردیم.