۰ نفر

طی ۱سال گذشته؛

بدترین سقوط هفتگی ارزش بیت کوین رقم خورد

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷
کد خبر: 509139
بدترین سقوط هفتگی ارزش بیت کوین رقم خورد

بزرگترین ارز مجازی دنیا بیش از ۲۰درصد از ارزش خود را در این هفته از دست داد که بزرگترین کاهش ارزش آن طی حدود یک سال گذشته بوده است.

به گزارش بلومبرگ، روند افزایش ارزش بیت کوین در سال جاری میلادی با مانع مواجه شده و جهت عکس به خود گرفته است. این هفته بدترین هفته برای بیت کوین طی حدود یک سال گذشته بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بزرگترین ارز مجازی دنیا بیش از 20 درصد از ارزش خود را در این هفته از دست داد که بزرگترین کاهش ارزش آن از ماه مارس 2020 بوده است. بیت کوین در ساعت 10:22 در هنگ کنگ 46925 دلار معامله شد. شاخص گلکسی کریپتوی بلومبرگ که نوسانات بیت کوین، اتر و سه ارز مجازی دیگر را رصد می‌کند، 22 درصد در این هفته پایین آمده است.

 این شرایط سخت برای بیت کوین در بحبوحه آشفتگی‌های بیشتر در بازارهای جهانی به وجود آمده است. افزایش سود اوراق قرضه نشان دهنده بالا رفتن رشد و تورم و اجبار تاجران به ارزش‌گذاری دوباره موقعیتشان در سراسر گروه‌های سرمایه‌ای است. شاخص نزدک-100  با سقوط سهام شرکت‌های تسلا و پلوتون اینترکتیو، پایین آمده است.

 تحلیلگران عقیده دارند تقویت ارزش دلار نشانه کاهش ارزش بیت کوین و ارزهای مجازی است.

 ضعف بیت کوین در مقابل نوسانات بازار، کارآمدی آن را به عنوان یک ارز پشتیبان در برابر تورم زیر سوال برده است. بسیاری عقیده داشتند افزایش ارزش سرمایه‌های دیجیتال یک حباب و تکرار نوسانات 2017 است.

 در حالی که همواره از بیت کوین به عنوان یک طلای دیجیتال جدید نام برده می‌شود، طلا از این رقیب خود پیشی گرفته و 1768 دلار در هر اونس معامله می‌شود یعنی کمتر از یک درصد کاهش طی یک هفته گذشته. شاخص دلار بلومبرگ 0.3 درصد در همین دوره افزایش یافته است.