۰ نفر

آموزش خرید بیت کوین در ایران

۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۳
کد خبر: 506699
آموزش خرید بیت کوین در ایران

بیت کوین امروزه با اختلاف، بهترین ارز دیجیتال در میان ارزهای رمزنگاری دیگر است. این رمزارز با توجه به نوسانات قیمتی شدید، طرفداران و سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. از این رو برای وارد شدن در بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین می‌بایست اطلاعات مناسبی را به دست آورد و برای خرید بیت کوین بهترین روش را انتخاب کرد.

افزایش چشم‌گیر قیمت بیت کوین باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران در ایران ، به دنبال یادگیری، آموزش و انجام خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پرطرفدار باشند.

با وجود اینکه بسیاری از معامله گران پیش از این وارد بازار خرید و فروش بیت کوین شده‌اند و حتی برخی از آن‌ها سود بسیاری از این سرمایه‌گذاری کسب کرده‌اند، باید یادآور شد که وارد شدن در معاملات این رمزارز، ریسک‌های قابل توجهی را به همراه دارد و ممکن است سرمایه گذاری خوبی برای سرمایه گذاران محافظه‌کار نباشد.

کسانی که این نسخه غیرمتمرکز از پول دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری خود در نظر گرفته‌اند، چند روش مختلف برای خرید و فروش آن پیش رو دارند. می‌توان بیت کوین را مستقیماً و یا بصورت غیرمستقیم خریداری کرد. در واقع خرید بیت کوین کار آسانی است. در این مقاله قصد داریم با مرور سرفصل های زیر، به معرفی انواع راه و روش خرید بیت کوین بپردازیم.

  • بیت کوین چیست؟
  • انواع روش های خرید بیت کوین
  • آموزش خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی آنلاین در ایران
  • جمع بندی

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال یا رمزارز معرفی شده به دنیا است. این رمزارز در سال 2009 بصورت عمومی کار خود را آغاز کرد و در سال 2017 با افزایش قیمت شگفت‌انگیز خود وارد یک جریان اصلی شد. بیت کوین برای مدیریت تمامی تراکنش‌ها از یک شبکه غیرمتمرکز کامپیوتری بنام بلاکچین استفاده می‌کند. این مکانیزم مانند یک ثبت عمومی عظیم از هر معامله‌ای است و شبکه همه چیز را کنترل می‌کند و از یکپارچگی تراکنش‌ها و کنترل مالکیت بیت کوین‌ها اطمینان می‌یابد.

انواع روش های خرید بیت کوین

شما می‌توانید بیت کوین را به راحتی توسط ارزهای فیاتی مانند دلار آمریکا و یا ریال ایران خریداری کنید. برای خرید بیت کوین به یک کیف پول دیجیتالی و همچنین آگاهی های اولیه در مورد این ارز دیجیتال و معامله در آن نیاز دارید.

1. خرید بصورت حضوری

شما می‌توانید با یک ملاقات حضوری و انجام معامله، پول فیات یا هر ارز دیگری را به شخص طرف معامله پرداخت نموده و سپس آدرس کیف پول دیجیتال خود را برای او ارسال کرده تا در همان زمان، بیت کوین را به حساب شما واریز کند. سپس حساب خود را چک کرده و از مقدار بیت کوین خریداری شده و آمده به حساب خود، اطمینان حاصل کنید.

2. خرید از صرافی های آنلاین معتبر

در یک صرافی ارز دیجیتال یک حساب کاربری ایجاد کرده و هویت خود را در صورت لزوم تأیید کنید. برای خرید بیت کوین ابتدا دستورالعمل آن صرافی را به دقت مطالعه کرده و گام به گام اقدام به خرید بیت کوین نمایید. پس از خرید، میزان بیت کوین خریداری شده در کیف پول متصل به حساب صرافی شما ظاهر می‌شود. سرانجام پس از انجام خرید می‌توانید مقدار بیت کوین خریداری شده را به کیف پول شخصی خودتان منتقل کنید تا دارایی شما امنیت بیشتری داشته باشد.

3. خرید از خودپرداز بیت کوین

گزینه دیگر خرید مستقیم بیت کوین از طریق دستگاه خودپرداز بیت کوین است. اگرچه احتمالاً کارمزد این روش از روش‌های دیگر بیشتر خواهد بود. حتی برخی از دستگاه های خودپرداز به شما امکان می‌دهند تا دارایی دیجیتال خود را با استفاده از پول نقد یا کارت اعتباری بفروشید. اما ممکن است برای انجام معامله به کیف پول بیت کوین نیاز داشته باشید. به هر حال این روش هنوز در ایران مرسوم نیست.

از آن جا که بهترین و پرطرفدارترین روش خرید و فروش بیت کوین استفاده از صرافی های آنلاین معتبر است، قصد داریم راهنمایی برای خرید بیت کوین از یک صرافی آنلاین ایرانی را در اختیار شما قرار دهیم.

آموزش خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی آنلاین در ایران

شما می‌توانید برای انجام تمام امور مربوط به خرید و فروش و انجام معاملات ارزهای دیجیتال وارد پلتفرم جیبیتکس شده و پس از ایجاد حساب کاربری، به خرید بیت کوین اقدام نمایید.

بب

  1. در صفحه بازار این پلتفرم، اطلاعاتی مانند بازار رمزارز انتخاب شده، قیمت آخرین معامله انجام شده، درصد تغییرات، بالاترین و پایین ‌ترین قیمت سفارش موجود و حجم کل معاملات انجام شده در پلتفرم قابل مشاهده است.
  2. با کلیک بر روی گزینه‌های موجود، مبنای مبادلات رمزارز مورد نظر خود را در بازار تومان یا تتر انتخاب کنید.
  3. شما در جیبیتکس می‌توانید به دو صورت "محدود" و یا "سریع" اقدام به خرید و فروش بیت کوین نمایید. در سفارش محدود قیمت معاملات توسط خود شما مشخص می‌شود، اما در سفارش سریع، بهترین نرخ موجود در بازار، ملاک معامله خواهد بود.
  4. برای ثبت یک "سفارش محدود" کافی است قیمت واحد و مقدار رمزارز مدنظر خود را در باکس‌های موجود وارد نمایید و روی گزینه خرید کلیک کنید. قیمت کلی نیز توسط خود سیستم محاسبه می‌گردد.
  5. روش دیگر ثبت سفارش، انتخاب گزینه سریع می‌باشد که در این روش قیمت واحد دارایی شما بر اساس بهترین نرخ موجود در بازار محاسبه شده و تنها کافیست مقدار رمزارز و یا مقدار کل مورد نظر خود را وارد نمایید.
  6. تمامی موارد فوق در بخش راهنمای سایت بصورت تصویری و ویدئویی توضیح داده شده است.

ببب

صرافی جیبیتکس با پشتوانه رضایت کاربران و همکاری با ایکس بلاکچین میکوشد تا با ارائه آخرین اخبار دنیای کریپتو و ایجاد فضای امن مبادلات رمزارزی به کاربران ایرانی، ریسک ورود هموطنان به فضای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را کاهش دهد.

جمع بندی

بیت کوین امروزه با اختلاف، بهترین ارز دیجیتال در میان ارزهای رمزنگاری دیگر است. این رمزارز با توجه به نوسانات قیمتی شدید، طرفداران و سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. از این رو برای وارد شدن در بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین می‌بایست اطلاعات مناسبی را به دست آورد و برای خرید بیت کوین بهترین روش را انتخاب کرد.

بهتر است برای انجام معاملات خود از طریق صرافی های معتبر آنلاین اقدام کنید. یادتان باشد که یک صرافی خوب باید دارای پشتیبانی 24 ساعته، اخبار و نمودارهای لحظه‌ای، پلتفرم معاملاتی کاربرپسند، نرخ کارمزد کم و شبکه‌های اجتماعی در دسترس باشد.