۰ نفر

مورگان استنلی پیش بینی کرد؛

سقوط اونس طلا به ۱۸۰۰ دلار تا پایان امسال

۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۳۸
کد خبر: 506360
سقوط اونس طلا به ۱۸۰۰ دلار تا پایان امسال

اکنون که به نظر می رسد معاملات طلا محدوده قیمت پایینتری پیدا کرده است، بدبینی زیر پوست بازار خزیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بانک مورگان استنلی در جدیدترین پیش بینی قیمت، بدبینی خود را نشان داد و اعلام کرد انتظار دارد اونس طلا تا پایان سال ۲۰۲۱ به پایین ۱۸۰۰ دلار سقوط کند. این بدبینی در شرایطی ایجاد شده که اونس طلا بین سطح مقاومتی ۱۸۵۰ دلار و سطح حمایتی ۱۸۰۰ دلار معامله می شود.

اندرو شیتس، استراتژیست ارشد بانک مورگان استنلی در گزارشی اعلام کرد اگرچه انتظار می رود تورم در سال ۲۰۲۱ رشد کند اما برای حمایت از قیمت طلا کافی نخواهد بود.

تحلیلگران مورگان استنلی پیش بینی می کنند تورم آمریکا در دو سال آینده به اندکی بالای دو درصد رشد کند اما چنین سناریوی تورمی چندان مطلوب بازار طلا واقع نخواهد شد.

این بانک آمریکایی اعلام کرد تورم ضعیف به همراه بهبود دورنمای اقتصادی همچنان روی قیمت طلا تاثیر کاهشی خواهد گذاشت. شیتس خاطرنشان کرد قیمت فعلی طلا چندان ارزشمند نیست. روند قیمت ضعیف است و کالاهایی که کاهش قیمت پیدا می کنند اغلب تمایل دارند به کاهش ادامه دهند. آمار اقتصادی جاری هم بهبود پیدا کرده و به معنای آن است که طلا عملکرد ضعیفتری نسبت به داراییهای دیگر پیدا می کند.

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که قیمت طلا برای یافتن نیروی صعودی تقلا می کند زیرا انتظارات مثبت برای رشد اقتصادی باعث بالا رفتن بازده اوراق قرضه شده است. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله در حال حاضر ۱.۲ درصد است که بالاترین حد در حدود یک سال اخیر است.

تحلیلگران می گویند رشد بازده اسمی باعث بالاتر رفتن بازده واقعی می شود. در چنین فضایی، هزینه نگهداری طلا که یک دارایی بدون بازده به شمار می رود، افزایش پیدا می کند و از جذابیت سرمایه گذاری در آن کاسته می شود.

مورگان استنلی نسبت به اقتصاد آمریکا خوش بین بوده و پیش بینی می کند فعالیت مصرف کننده در نیمه دوم سال رشد کند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، چتن احیا، اقتصاددان ارشد مورگان استنلی در گزارش جداگانه ای اعلام کرد رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا باعث از بین رفتن ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد خانواده های آمریکایی شده است اما مصرف کنندگان بیش از یک تریلیون دلار دریافت کرده اند که تا اوایل مارس با تصویب بسته کمک کرونایی بیشتر، به دو تریلیون دلار خواهد رسید. مورگان استنلی انتظار دارد اقتصاد آمریکا امسال ۶.۵ درصد و در سال ۲۰۲۲ به میزان پنج درصد رشد کند.

بهای اونس طلا در معاملات بازار آمریکا آخرین بار با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۸۱۸ دلار و ۹۰ سنت ایستاد.