۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

پیش بینی قیمت طلا در روزهای پایانی بهمن/ افزایش ۹۰۰هزار تومانی سکه طی یک هفته

۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۹
کد خبر: 505603
پیش بینی قیمت طلا در روزهای پایانی بهمن/ افزایش ۹۰۰هزار تومانی سکه طی یک هفته

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش ۹۰۰هزار تومانی قیمت سکه و رشد حدود ۷۰هزار تومانی ارزش طلا طی یک هفته خبر داد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به ادامه افزایش قیمت‌ها در بازار طلا درباره علت این روند توضیح داد: با توجه به رشد حدود ۲۶دلاری اونس جهانی و نوسان نرخ ارز تحت تاثیر اخبار سیاسی منفی در سطح دنیا، قیمت‌ها در بازار طلا افزایش بی‌رویه‌ای داشته به طوریکه طی هفته سکه حدود ۹۰۰هزار و طلا ۷۰هزار تومان گران شده است.

او ادامه داد: امروز از سرعت افزایش قیمت‌ طلا و سکه کاسته شده و درحالیکه سکه امامی در معاملات صبح تا ۱۲میلیون و ۱۱۰هزار تومان هم رسیده بود اما در این ساعت به ۱۲میلیون تومان کاهش یافته است.

بذرافشان به وضعیت تقاضا در بازار طلا هم اشاره کرد و گفت: هفته پیش خریدار در بازار طلا حدود ۱۰درصد بیشتر از روزهای قبل بود اما امروز حجم معاملات کاهش یافته و تقاضای چندانی برای طلا و سکه وجود ندارد؛ ضمن اینکه در پی افزایش قیمت و تقاضای سکه طی یک هفته گذشته، حباب آن با رشد ۳۰۰هزار تومانی به ۶۰۰هزار تومان در بازار امروز رسید.

این فعال بازار طلا با پیش‌بینی روند بازار در روز‌های پایانی بهمن ماه تصریح کرد: با توجه به اینکه برای اونس جهانی روند نزولی پیش‌بینی شده، در صورتی که نرخ ارز نیز در بازار داخلی کنترل شود، احتمال کاهش قیمت طلا و سکه در هفته آخر ماه وجود دارد.

قیمت طلا و سکه ۲۵بهمن ماه۹۹

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در ساعت (۱۵:۳۰) معاملات بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۲میلیون و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۶۵۰هزار تومان رسید.

بذرافشان اضافه کرد: بهای نیم سکه شش میلیون و ۶۷۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۵۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان است؛ همچنین ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز به پنج میلیون و ۷۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۷۱هزار تومان افزایش یافته است.