۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۹بهمن/ مقاومت بازارساز در تثبیت کانال ۲۳هزار تومانی

۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۰۲
کد خبر: 503956
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۹بهمن/ مقاومت بازارساز در تثبیت کانال ۲۳هزار تومانی

امروز دلار در نتیجه تشدید نااطمینانی نسبت به آینده برجام با ۲۵۰تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته یعنی در سطح ۲۴۳۰۰تومان کار خود را آغاز کرد ولی در ساعات پایانی روز به ۲۴۲۵۰تومان کاهش یافت؛ به گفته تحلیلگران بازار ارز به دلیل نبود سیگنال افزایشی یا کاهشی دلار در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ امروز دلار در بازار آزاد با قیمت ۲۴۳۰۰تومان یعنی ۲۵۰تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته کار خود را آغاز کرد، در صرافی‌ملی هم اولین نرخ اسکناس آمریکایی بدون تغییر نسبت به پنجشنبه ۲۳۷۵۰تومان اعلام شد.

تا پایان معاملات امروز قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۴۲۵۰تومان کاهش یافت و نرخ ارز در صرافی‌های بانکی همچنان ثابت ماند؛ در صرافی‌های رسمی هم قیمت فروش دلار به ۲۳۶۰۰تومان رسید.

این افزایش نرخ ارز درحالی رخ داد که در آخرین روز معاملات هفته پیش دلار تا سطح ۲۳۹۰۰تومان هم پایین آمده بود و انتظار می‌رفت این روند کاهشی اگرچه با شیب ملایم اما ادامه‌دار باشد، ولی بعد از اولین سخنرانی بایدن که باز هم اشاره‌ای به موضوع برجام نشده بود دلار تا قیمت ۲۴۰۵۰تومان پیش رفت تا اینکه روز جمعه با مقاومت معامله‌گران نرخ این ارز در معاملات پشت خطی تا ۲۴۳۰۰تومان افزایش یافت.

از طرفی دیگر در بازار امروز نرخ درهم ابتدا با رشد ۱۰۰تومانی به ۶۷۵۰تومان رسید که این موضوع روند افزایشی دلار را تشدید کرد و در میانه روز دوباره به ۶۶۵۰تومان کاهش یافت و باعث شد نرخ دلار هم اندکی پایین بیاید.

دو سناریو برای آینده دلار

اما درباره آینده قیمت دلار دو سناریو وجود دارد؛ عده‌ای بر این باورند که عدم واکنش شفاف ایران و آمریکا نسبت به برجام مانع روند نزولی دلار خواهد شد و از آنجا که حمایت کافی از نرخ‌های پایین صورت نگرفته، در بهترین حالت ارز آمریکایی باوجود ثبات شرایط فعلی کانال ۲۴هزار تومان را حفظ خواهد کرد.

عده‌ای دیگر معتقدند طی یک هفته گذشته دلار در محدوده ۲۴هزار تا ۲۴۵۰۰تومان نوسان داشته و نتوانسته از بالاترین سطح قیمتی این مدت یعنی ۲۴۸۰۰تومان تجاوز کند؛ همچنین در این مدت بازارساز تلاش کرده تا ابتدا کانال ۲۳هزار تومان را برای دلار تثبیت کند و سپس بازار را وارد فاز کاهشی کند چراکه چندی پیش عبدالناصر همتی رییس کل بانک‌مرکزی وعده داده که دلار امکان بازگشت دوباره به قیمت ۲۰هزار تومان را دارد.

در این میان معامله‌گران فعلا همان فاز احتیاطی را حفظ کرده‌اند و تا رسیدن سیگنال جدید به بازار مدام درحال تغییر موقعیت خریدار و فروشنده هستند؛ برای بازار فردا ۱۹بهمن ماه نیز پیش‌بینی شده درصورتی که اخبار سیاسی جدیدی درمورد برجام اعلام نشود، دلار در محدوده قیمت فعلی نوسان خواهد کرد.