۰ نفر

کاهش قیمت اونس و دلار بر طلا اثر گذاشت؛

ریزش ۲۰۰هزار تومانی سکه در یک روز

۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶
کد خبر: 503452
ریزش ۲۰۰هزار تومانی سکه در یک روز

دیروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی تحت تاثیر کاهش قیمت اونس و دلار با ریزش دویست هزار تومانی روبرو شد که این کاهش سبب از دست رفتن محدوده حمایتی سکه گردید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، بازار سکه این روزها روندی پرنوسان را تجربه می‌کند.قیمت‌ها در این بازار امروز روندی کاهشی را تجربه کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش قیمت دلار روز سه‌شنبه کمک کرد که سکه امامی در این روز به افت اونس طلا بهای زیادی ندهد و حتی با سرعت آرامی در مسیر افزایشی قرار بگیرد. دنیای اقتصاد نوشت: سکه در روز چهارم هفته ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید. اما روز چهارشنبه خبری از افزایش قیمت دلار نبود و روند کاهشی اونس طلا نیز حداقل تا ساعت ۴بعدازظهر قطع نشد.

در واکنش به افت این دو متغیر تاثیرگذار، معامله‌گران سکه نیز فروشنده شدند و توانستند قیمت فلز گرانبهای داخلی را ۲۰۰ هزار تومان پایین‌تر ببرند و به ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان برسانند.

سطح حمایتی مهم بازار سکه محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. تثبیت زیر این سطح می‌تواند سکه را در معرض فروش‌های بیشتر قرار دهد. حمایت بعدی پیش روی سکه محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که در صورت شکست آن، فلز گرانبهای داخلی تا محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰هزار تومان عقب خواهد نشست. به گفته فعالان، در صورتی که اونس طلا به بالای محدوده هزار و ۸۵۰ دلار بازنگردد، سکه کار سختی برای صعود خواهد داشت. با این حال، با توجه به حباب مثبت سکه می‌توان گفت سکه‌بازان به افزایش قیمت دلار و اونس طلا خوش‌بین هستند.