۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در آستانه روز مادر/ تقاضا ۱۵درصد افزایش یافت

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵
کد خبر: 502838
پیش بینی قیمت طلا در آستانه روز مادر/ تقاضا ۱۵درصد افزایش یافت

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش ۱۵درصدی تقاضا برای خرید طلا و سکه به مناسبت روز مادر خبر داد و گفت: قیمت‌ طلا و سکه نوسان چندانی ندارد و افزایش جزیی که شاهد آن هستیم متاثر از رشد نرخ ارز است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره قیمت‌ها در بازار طلای امروز توضیح داد: امروز ارزش اونس جهانی نسبت به روز گذشته حدود ۱۷دلار کاهش داشته اما به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت طلا و سکه با اندکی افزایش روبه‌رو شده است.

بذرافشان گفت: البته روز گذشته قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از صحبت‌های همتی مبنی بر بازگشت دوباره دلار به قیمت ۲۰هزار تومان، کاهش یافت و سکه حدود ۲۰۰هزار و طلا ۱۸هزار تومان ارزان شد.

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: از روز گذشته به مناسبت روز مادر تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه در مقایسه با چند روز اخیر تا ۱۵درصد افزایش پیدا کرده و حباب سکه هم به ۳۰۰هزار تومان رسیده است؛ این در حالیست که قیمت‌ها تحت تاثیر این مناسبت با افزایش چندانی همراه نبوده زیرا تا زمانی که نرخ ارز بالا نرود طلا و سکه هم گران‌تر نخواهد شد.

افت ۱۴درصدی خرید طلا در سال۲۰۲۰

بذرافشان در ادامه با ارئه آماری درخصوص تقاضای خرید طلا در سال۲۰۲۰ بیان کرد: در سال گذشته میلادی میزان تقاضا برای خرید طلای جهانی به ۳۷۵۹تن رسید که نسبت به سال۲۰۱۹ با افت ۱۴درصدی همراه بود؛ علت کاهش تقاضا در این سال شیوع بیماری کرونا و پیامد‌های گسترده آن بود که باعث شد پس از گذشت ۱۱سال حجم خرید طلا به زیر چهار هزار تن کاهش یابد.

قیمت طلا و سکه ۱۴بهمن ماه۹۹

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۲:۳۰) معاملات امروز بازار تهران، قیمت سکه طرح جدید به ۱۱میلیون و ۳۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسیده است.

بذرافشان اضافه کرد: هر نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۲۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز به چهار میلیون و ۷۶۰هزار و هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۹۸هزار تومان رسید.