۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

پیش بینی قیمت طلا با تحقق وعده دلار ۲۰هزار تومانی/ حباب سکه به ۲۴۰هزار تومان رسید

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبر: 502576
پیش بینی قیمت طلا با تحقق وعده دلار ۲۰هزار تومانی/ حباب سکه به ۲۴۰هزار تومان رسید

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش جزیی قیمت طلا و سکه در واکنش به وعده همتی درمورد بازگشت دلار به قیمت ۲۰هزار تومان خبر داد.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به قیمت‌های امروز طلا و سکه اظهار کرد: بهای اونس جهانی ۱۴دلار کاهش یافته و دلار هم در واکنش به وعده دیشب همتی مبنی بر بازگشت دوباره به نرخ ۲۰هزار تومان، حدود ۲۰۰تومان پایین آمده از همین رو قیمت طلا و سکه در بازار امروز با اندکی کاهش همراه شده است.

این فعال بازار طلا گفت: البته نوسان قیمت سکه بیشتر از طلا بوده به طوریکه در ساعاتی از معاملات امروز به کانال ۱۰میلیون بازگشت و ساعتی بعد دوباره به بالای ۱۱میلیون تومان رسید.

او درباره وضعیت تقاضا برای طلا و سکه هم توضیح داد:  امروز افزایش و یا کاهش غیر منتظره‌ای در خرید و فروش نداریم و حجم معاملات طلا و سکه به تعادل رسیده است؛ همچنین عدم تغییر تقاضا برای سکه هم باعث شده حباب آن در محدود ۲۴۰هزار تومان ثابت بماند.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که درصورت تحقق وعده همتی مبنی بر بازگشت دلار به نرخ ۲۰هزار تومان قیمت طلا و سکه چه تغییری خواهد کرد، گفت: مسلما افت نرخ دلار تا این حد تاثیر چشمگیری بر کاهش قیمت طلا و سکه و خروج بازار از رکود خواهد گذاشت اما آنچه که اهمیت دارد ثبات قیمت‌ها است نه کاهش و افزایش آن.

قیمت طلا و انواع سکه ۱۳بهمن ماه۹۹

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۳:۲۰) معاملات بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون ۵۵هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای افزود: نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون و ۳۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده در بازار امروز چهار میلیون و ۷۸۵هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۰۵هزار تومان است.