۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۳بهمن/ رفت‌وبرگشت ۲۰۰هزار تومانی سکه در یک روز

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۳۸
کد خبر: 502274
پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۳بهمن/ رفت‌وبرگشت ۲۰۰هزار تومانی سکه در یک روز

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نوسان بالای قیمت طلا و سکه تحت تاثیر نرخ ارز گفت: درحالیکه قیمت سکه امامی در معاملات صبح امروز تا ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان بالا رفته بود، حالا بعد از گذشت چند ساعت دوباره به مرز ۱۱میلیون تومان کاهش یافته است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز بیان کرد: با وجود تعطیلی بازار‌های جهانی و عدم تغییر بهای اونس، امروز هم قیمت‌ طلا و سکه تحت تاثیر ادامه نوسانات نرخ ارز با افزایش بیشتر همراه شده است.

محمدولی گفت: امروز قیمت طلا حدود ۱۰هزار تومان گران شد و سکه تا ۲۰۰هزار تومان بالا رفت ولی در این ساعت از معاملات مجددا به مرز ۱۱میلیون تومان بازگشته است.

رونق بازار در روزهای پایانی سال

به گفته رییس اتحادیه طلا، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و افزایش شدید قیمت‌ها بازار طلا دچار رکود شده بود اما هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم تقاضا برای خرید طلا و سکه هم بیشتر می‌شود و انتظار داریم بازار طی هفته‌های آینده شاهد  رونق نسبی باشد.

وی افزود: البته نسبت به هفته گذشته تقاضا برای سکه اندکی کاهش یافته و این مسئله باعث شده تا حباب آن از ۵۰۰هزار تومان به حدود ۳۰۰هزار تومان در بازار امروز برسد.

محمدولی با پیش‌بینی قیمت‌ها اظهار کرد: نگاه بازار طلا به روند نرخ ارز است و از آنجا که این روزها ارزش دلار بیشتر شده، قیمت طلا و سکه هم گران‌تر شده است؛ اما اگر بانک مرکزی دوباره آرامش بازار ارز را فراهم کند قیمت طلا و سکه نیز به ثبات خواهد رسید و این موضوع به رونق بازار هم کمک خواهد کرد.

قیمت طلا و سکه ۱۲بهمن ماه۹۹

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۴:۰۰) معاملات بازار تهران، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۵۰هزار تومان رسیده است.

محمدولی گفت: نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۲۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۱۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۷۶۵هزار و طلای ۱۸عیار در این ساعت از روز به گرمی یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان افزایش یافت.