۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته دوم بهمن/ کاهش قیمت دلار جهت بازار طلا را عوض کرد

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبر: 501052
پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته دوم بهمن/ کاهش قیمت دلار جهت بازار طلا را عوض کرد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از افت قیمت طلا و سکه در بازار امروز متاثر از کاهش ارزش اونس جهانی و دلار خبر داد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز اظهار کرد: اونس جهانی نسبت به روز گذشته با حدود ۱۲دلار افت ارزش به   ۱۸۵۲دلار رسیده و نرخ ارز هم تقریبا ۴۰۰تومان ارزان شده که این دو عامل باعث شد قیمت طلا و سکه کاهش یابد. 

او افزود: در راستای همین روند نزولی، قیمت سکه جدید و قدیم حدود ۱۰۰هزار تومان و طلا ۲۰هزار تومان ارزان شده اما نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی به دلیل افزایش تقاضا با رشد قیمت همراه بوده‌اند.

این فعال بازار طلا از تغییر وضعیت تقاضا در بازار طلا خبر داد و گفت: با توجه به ثبات نسبی قیمت‌ها، حجم معاملات در مقایسه با هفته‌های گذشته اندکی بیشتر شده و نسبت خریدار و فروشنده به تعادل رسیده است.

به گفته کشتی‌آرای، امروز حباب سکه طرح جدید به دلیل کاهش تقاضا به ۳۲۰هزار تومان رسیده درحالیکه طی چند روز اخیر بیش از ۵۰۰هزار تومان بود.

قیمت طلا و سکه ۷بهمن ماه۹۹

کشتی‌آرای همچنین با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در ساعت (۱۲:۰۰) معاملات امروز بازار تهران قیمت سکه امامی با کاهش ۱۰۰هزار تومانی به ۱۰میلیون و ۴۶۰هزار تومان رسید، سکه طرح قدیم هم ۱۰۰هزار تومان ارزان شد و قیمت آن ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا اضافه کرد: نیم سکه امروز با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰هزار و سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و ۲۸۰هزار تومان معامله می‌شود؛ قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده هم در این ساعت از معاملات چهار میلیون و ۴۹۰هزار تومان و طلای ۱۸عیار گرمی یک میلیون و ۳۶هزار تومان اعلام شد.

این فعال صنفی در پایان با پیش‌بینی قیمت‌ها تصریح کرد: اگر روند نزولی بازار ارز و اونس جهانی ادامه‌دار باشد، می‌توان انتظار داشت که قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ارزان‌تر شود.