۰ نفر

در گفت‌‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ عدم تعادل عرضه و تقاضا سکه را گران کرد

۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبر: 500804
پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ عدم تعادل عرضه و تقاضا سکه را گران کرد

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار طلا بیان کرد: خرید سکه اندکی افزایش یافته و عدم تعادل عرضه و تقاضا باعث شده قیمت آن افزایش یابد.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین از افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و اظهار کرد: امروز با وجود اینکه ارزش اونس جهانی حدود ۴دلار نسبت به روز شنبه کاهش یافته اما به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت طلا و سکه با اندکی افزایش همراه شده است.

او به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: حجم خرید مصنوعات طلا به دلیل نوسان قیمت بسیار پایین آمده اما تقاضا برای سکه نسبت به هفته قبل حدود ۱۰درصد افزایش یافته و از آنجا که بین عرضه و تقاضا تعادل وجود قیمت سکه گران شده؛ این درحالیست که حباب سکه از ۵۰۰هزار تومان هفته گذشته در بازار امروز به ۳۵۰هزار تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار طلا با پیش‌بینی آینده قیمت‌ها بیان کرد: اگر نرخ ارز کاهش یابد و ارزش اونس جهانی هم تغییری نکند و عرضه و تقاضا هم تعادل داشته باشد، احتمال کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای آینده وجود دارد.

قیمت طلا و سکه ۶بهمن ماه۹۹

بذرافشان با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۴:۳۰) معاملات بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۶۷۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا افزود: نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده در بازار امروز چهار میلیون و ۶۰۰هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۶۲هزار تومان است.